Zurich Insurance a fost de acord să vândă afacerile din Rusia membrilor echipei rusești. Asigurătorul elvețian, care a renunțat la sigla Z de pe rețelele de socializare după invazia Rusiei în Ucraina, devenind cea mai recentă firmă occidentală care părăsește Rusia, transmite Rusia.
Asigurătorul se alătură unei liste de companii care au părăsit piața rusă ca răspuns la invadarea Ucrainei de către Rusia, unele predând aceste afaceri partenerilor locali, scrie News.ro.
Cei care renunță sunt de la McDonald's și producătorul de bere olandez AB Inbev și până la producătorul de automobile Renault și banca Societe Generale.
Găsirea unui plan de ieșire adecvat a fost dificilă, unele companii spunând că își mențin afacerile rusești pentru a ține activele departe de statul rus.

Zurich Insurance a spus că vânzarea, care rămâne supusă aprobării autorităților de reglementare, va preda operațiunile sale rebranduite din Rusia -- care reprezintă o mică parte din afacerile sale totale -- către 11 membri ai echipei unității.
”Sub noii săi proprietari, afacerea va funcționa independent sub un alt brand, în timp ce Zurich nu va mai desfășura operațiuni comerciale în Rusia. Tranzacția va permite noii companii să păstreze o echipă profesionistă cu expertiză acumulată în domeniul asigurărilor și să continue să servească piața rusă”, a spus Zurich Insurance.
Compania de asigurări elvețiană, care oferă asigurări de proprietăți și pentru accidente în Rusia, în principal pentru clienți internaționali, a declarat că deține aproximativ 0,3% din piața de asigurări generale din Rusia.
Zurich, care a eliminat sigla Z de pe rețelele sociale după ce litera a devenit un simbol al sprijinului în Rusia pentru invazia din Ucraina, a declarat în martie că nu mai atrage noi clienți autohtoni în Rusia și nu va reînnoi afacerile locale existente.
Compania a spus, atunci când a publicat datele financiare din primul trimestru, în această lună, că expunerea sa directă față de Rusia și Ucraina, prin operațiunile sale de imobiliare și portofoliul de investiții, este de așteptat să fie ”imaterială”.
Zurich a avut în 2021 prime brute subscrise de aproximativ 34 de milioane de dolari în Rusia în 2021, a anunțat vineri compania, reprezentând mai puțin de 0,1% din primele brute subscrise de 40,1 miliarde de dolari înregistrate de afacerile sale cu asigurări imobiliare și pentru accidente din anul respectiv.
Marea majoritate a primelor brute din Rusia provin de la clienți internaționali, a spus compania, doar 3 milioane de dolari fiind legate de clienții ruși de pe piața internă.