507 școli rămân fără personalitate juridică și vor fi arondate altor unități. Nu se închid fizic, dar postul de director se desființează

Social   
507 școli rămân fără personalitate juridică și vor fi arondate altor unități. Nu se închid fizic, dar postul de director se desființează

Ministerul Educației anunță, joi, că a primit propunerile de reorganizare a rețelei școlare naționale, 507 unități școlare cu personalitate juridică urmând a deveni structuri școlare arondate altor unități. Asta nu presupune închiderea fizică a unităților.

”În urma colaborării între autoritățile locale (primării) și inspectoratele școlare județene, Ministerul Educației și Cercetării a primit propunerile de reorganizare a rețelei școlare naționale, pornind de la analiza inițială, potrivit căreia circa 850 de unități de învățământ cu personalitate juridică nu îndeplineau pragul minim de elevi/preșcolari prevăzut în Legea 141/2025. Urmare a procesului de reorganizare, 507 unități școlare cu personalitate juridică (aprox. 8,1% din numărul total de unități cu personalitate juridică existente) devin structuri școlare arondate altor unități”, a transmis, joi, Ministerul Educației.

Urmărește-ne și pe Google News

În procesul de reorganizare a celor 850 de unități școlare, unele s-au reorganizat prin fuziune între ele, iar altele s-au reorganizat cu unități școlare care îndeplineau deja pragul minim de elevi/preșcolari prevazut în Legea 141/2025.

Bolojan anunță că al doilea pachet de măsuri, pentru reducerea cheltuielilor și ”corectarea nedreptăților”, va fi adoptat la finalul lunii august CITEȘTE ȘI Bolojan anunță că al doilea pachet de măsuri, pentru reducerea cheltuielilor și ”corectarea nedreptăților”, va fi adoptat la finalul lunii august

”Această schimbare de statut juridic nu presupune închiderea fizică a unitățlor de învățământ, nu obligă la relocarea activităților educaționale și nu implică renunțarea la posturile existente, cu excepția celui de director din unitatea fără personalitate juridică”, a mai transmis instituția citată.

Potrivit acesteia, în acest proces generat de aplicarea programului de guvernare și a măsurilor fiscal-bugetare, ministerul a lăsat posibilitatea ca fiecare unitate administrativ - teritorială (UAT) să poată avea cel puțin o unitate de învățământ cu personalitate juridică.

”Dincolo de urgența generată de criza fiscal-bugetară, prin acest demers se reduce din fragmentarea rețelei școlare, generându-se astfel și un efect subsecvent pozitiv, dar și premisele unui proces mai eficient în stabilirea normelor didactice. Având ca punct de pornire această experiență impusă de criza fiscal-bugetară, se va face o analiză a modului de funcționare implicat de această redimensionare a rețelei, iar acolo unde va fi nevoie de eficientizări, acestea se vor face prin coordonarea autorităților locale cu inspectoratele școlare, pentru anii școlari viitori”, au mai transmis reprezentanții Ministerului Educației.

Instituția reiterează ideea că ”absolut toate acțiunile care vizează reorganizarea rețelei școlare au ca numitor comun interesul superior al copilului și asigurarea unei educații incluzive de calitate, în contextul restrictiv impus de criza fiscal-bugetară”.

Ministerul Educației și Cercetării va comunica în mod constant în privința procesului de reorganizare a rețelei școlare - pe măsură ce acest proces se finalizează în județe și se actualizează informațiile.

viewscnt
Afla mai multe despre
reorganizare scoli
directori