Consilier minister: Producătorii români pot valorifica marfa la prețul corect dacă au sprijinul unei cooperative. Ce spun fermierii

Consilier minister: Producătorii români pot valorifica marfa la prețul corect dacă au sprijinul unei cooperative. Ce spun fermierii
Profit.ro
Profit.ro
scris 2 mar 2024

Producătorii români își pot vinde mult mai ușor specialitățile tradiționale dacă sunt înscriși într-o cooperativă, deoarece organizația poate să-i ajute în promovarea și valorificarea produselor obținute în fermă la prețuri corecte și pentru ei, dar și pentru consumatori, consideră Ionuț Diaconeasa, consilier în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

"Un exemplu în acest sens este și proiectul Cooperativei Agricole Caprirom Sud Muntenia din Dâmbovița care organizează târguri de produse tradiționale în diferite piețe și zone din București, dar și din țară, iar producătorii își pot face astfel cunoscute bunătățile locale. Asociația a debutat pe 1 decembrie 2023 cu un eveniment organizat în Parcul Tudor Arghezi din sectorul 4 al Capitalei și a continuat cu alte patru evenimente care au avut loc în curtea Ministerului Agriculturii și în alte locații din București. Cu sprijinul unei cooperative producătorii beneficiază de confortul valorificării la prețul corect, prin vânzarea directă de la fermă către consumator. Genul acesta de proiecte sunt binevenite, iar în prezent există solicitări pentru organizarea unor astfel de evenimente atât din partea fermierilor cât și din partea autorităților locale și a cumpărătorilor", a declarat pentru Agerpres consilierul MADR.

Proiect: Cât vor contribui angajații la Pilonul II de pensii. ASF va permite investirea a peste 70% din active în titluri de stat pe 5 ani CITEȘTE ȘI Proiect: Cât vor contribui angajații la Pilonul II de pensii. ASF va permite investirea a peste 70% din active în titluri de stat pe 5 ani

Producătorul Cecilia Istrate din comuna Fundata, județul Brașov, susține că prezența la târgul din Piața Sudului o ajută să își facă cunoscute produsele pe care le obține din ferma proprie.

"Am venit aici, la București, la târgul acesta din Piața Sudului, pentru că ne doream să ne facem cunoscute produsele. Avem produse din ferma proprie începând de la brânzeturi până la pastramă. Se pot cumpăra de toate de la noi, de la aperitiv până la friptură. Avem brânză de burduf, telemea de oaie, telemea de vacă, cașcaval afumat, urdă și caș dulce, iar din gama de carne avem pastramă de berbecuț, pastramă de vițel, piept de porc, slăninuță, toate la prețuri accesibile. Nu ne gândim să mărim prețurile, chiar vindem un pic mai ieftin ca anul trecut, pentru că a fost greu pentru toată lumea. Îi așteptăm pe bucureșteni să cumpere în loc de mărțișor o bucățică de pastramă de berbecuț sau un cârnăcior", a precizat producătorul brașovean.

OFICIAL Când va fi votat noul președinte al României CITEȘTE ȘI OFICIAL Când va fi votat noul președinte al României

Aceasta a adăugat că își dorește în continuare să vină la astfel de târguri, mai ales că toate produsele pe care le are la vânzare sunt înregistrate și atestate la Ministerul Agriculturii ca produse tradiționale, iar în curând va dobândi și mențiunea de "produs montan" pentru produsele din fermă.

"Toate produsele noastre sunt atestate la Ministerul Agriculturii. Ferma Istrate are 13 produse atestate și ne gândim ca la unele dintre ele să obținem și protecție europeană. Oricum, ne ajută foarte mult atestarea de la Ministerul Agriculturii, iar în curând vom dobândi și mențiunea de "produs montan" pentru produsele obținute în fermă", a spus Istrate.

La rândul său, producătorul Cătălin Oncescu susține că a venit la Târgul de Mărțișor din Piața Sudului din Capitală cu produsele lactate obținute în ferma proprie din Voinești, județul Dâmbovița, pentru că vinde mult mai bine în aceste târguri organizate.

270 miliarde dolari nu au putut opri declinul demografic în Coreea de Sud, unde rata natalității se prăbușește CITEȘTE ȘI 270 miliarde dolari nu au putut opri declinul demografic în Coreea de Sud, unde rata natalității se prăbușește

"Am venit să vindem aici pentru bucureșteni și bucureștence cu produse tradiționale obținute de la animalele din ferma noastră. Avem în jur de 300 de capete de ovine și 20 de bovine. Noi așa ne vindem marfa prin târguri tradiționale, târguri organizate, pentru că este o desfacere mai bună. Avem acum brânză de burduf la 60 de lei kilogramul, telemea de vacă la 27 lei/kg, telemeaua de oaie 40 de lei/kg, cașcaval la 55 - 60 de lei/kg, lapte dulce de vacă și iaurt de vacă la 7 lei litru", a menționat producătorul din Dâmbovița.

România are la nivel național 765 de produsele tradiționale atestate, cele mai multe fiind cele din carne și produse din carne (309), lapte și produse din lapte (140), legume și fructe (124), pâine, produse de panificație și patiserie (120), pește (30), dar sunt atestate și băuturi (35).

viewscnt
Afla mai multe despre
fermieri
agricol