Cîțu nu vrea șomaj tehnic pentru angajații Finanțelor - "Nu există așa ceva în discuție în Ministerul Finanțelor și nu este ceva ce eu aș susține în acest moment"

Cîțu nu vrea șomaj tehnic pentru angajații Finanțelor - "Nu există așa ceva în discuție în Ministerul Finanțelor și nu este ceva ce eu aș susține în acest moment"
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 13 apr 2020

Schema de șomaj tehnic pentru angajații de la stat, anunțată anterior de premierul Ludovic Orban și pe care Profit.ro a prezentat-o aici, nu este luată în calcul pentru Ministerul Finanțelor, a declarat ministrul de resort, Florin Cîțu. Acesta a explicat că are nevoie de toți angajații, având în vedere că Ministerul Finanțelor nu-și permite nicio fragmentare a activității, situație care poate afecta asigurarea resurselor financiare sau plățile către mediul privat, de șomaj tehnic, TVA și facturi, ori a salariilor și pensiilor. Poziția lui Cîțu în această privință este importantă, întrucât decizia de a trimite angajații în șomaj tehnic, potrivit unui draft de proiect de ordonanță aflat în prezent în pregătire, va aparține conducătorului instituției.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În timp ce Ministerul Finanțelor are în jur de 1.500-1.700 de angajați, în subordinea Ministerului Finanțelor se află și ANAF, cu circa 23.500 de angajați în prezent. Din declarațiile ministrului nu este clar dacă intenționează să acționeze similar și în cazul angajaților ANAF, cei care colectează veniturile la buget.

"Nu există așa ceva în discuție în Ministerul Finanțelor și nu este ceva ce eu aș susține în acest moment. Astăzi este nevoie de fiecare om în administrația publică. Există scheme de telemuncă și în Ministerul Finanțelor. De exemplu, sistemul de plăți este vital pentru economie. acolo am 2-3 echipe de oameni care lucrează din diferite locuri ca să ne asigurăm că, dacă, Doamne ferește, se întâmplă ceva, există un caz (de infectare, n.r.), avem o a doua echipă. Și așa este în tot ministerul, pentru că este important să ne finanțăm la timp, ca banii să ajungă la timp în sectorul privat, prin șomaj tehnic și prin plata facturilor la timp, dar și salariile către medici și profesori și polițiști. Știu discuțiile din spațiul public. Mereu am susținut o reformă a aparatului administrativ, dar într-o perioadă în care România nu era în lupta cu coronavirus. În continuare, și la Ministerul Finanțelor facem această reformă prin informatizare", a spus Cîțu într-o intervenție la Digi24.

Acesta a spus că angajații care lucrează de acasă nu mai primesc sporul de antenă.

Proiectul pentru trimiterea în șomaj tehnic și a unei părți a angajaților din sistemul de stat aparține Ministerului Muncii.

Guvernul a împrumutat 434 de milioane de lei. Costurile se mențin peste nivelul de dinaintea epidemiei de coronavirus CITEȘTE ȘI Guvernul a împrumutat 434 de milioane de lei. Costurile se mențin peste nivelul de dinaintea epidemiei de coronavirus

Premierul Ludovic Orban a anunțat, recent, că Guvernul va implementa un mecanism prin care jumătate dintre angajații din sistemul bugetar - cu excepția anumitor sectoare, precum sănătatea, asistența socială sau ordinea publică - să stea cu rândul, câte 15 zile, în șomaj tehnic.

Profit.ro a prezentat sâmbătă proiectul de ordonanță pentru introducerea șomajului tehnic în sectorul bugetar.

Astfel, angajații statului ar urma să fie trimiși în șomaj tehnic în baza unui plan de gestiune a resurselor umane, care va ține cont de criterii precum calificativul obținut de angajat la evaluarea anuală, dar și de gradul de încărcare a activității fiecărei direcții generale, direcții, serviciu și birou, prevede un draft de ordonanță de urgență obținut de Profit.ro și care vizează modificarea Codului Administrativ și a Legii cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Șefii instituțiilor staului vor avea, însă, și posibilitatea de a reduce programul de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână. Salariul va fi diminuat la 75% pe perioada suspendării sau pe perioada reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână, prevede documentul obținut de Profit.ro.

viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul finantelor
anaf
angajati
somaj tehnic