CONFIRMARE Guvern: Angajatorii care nu au transmis în Revisal datele privind contractele de telemuncă nu vor primi sprijinul de 500 euro pentru angajați

CONFIRMARE Guvern: Angajatorii care nu au transmis în Revisal datele privind contractele de telemuncă nu vor primi sprijinul de 500 euro pentru angajați
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 23 oct 2020

Guvernul a modificat, joi seară, prin ordonanță de urgență, legislația în vigoare astfel încât suma de 2.500 lei pentru fiecare salariat, care a lucrat în telemuncă în perioada stării de urgență, să fie acordată numai pentru acei angajatori care și-au îndeplinit obligațiile legale de modificare a raportului de muncă al salariatului și transmiterea datelor în Registrul electronic de evidență a salariaților REVISAL.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Profit.ro a anunțat anterior că Guvernul a pregătit o astfel de condiție. Executivul a anunțat joi seară că a adoptat ordonanța.

FOTO Oportunitate de investiție: OMV Petrom SA scoate la vânzare mai multe proprietăți de interes în București și în țară CITEȘTE ȘI FOTO Oportunitate de investiție: OMV Petrom SA scoate la vânzare mai multe proprietăți de interes în București și în țară

De ce este important: Guvernul a decis, la finele lunii iulie, să acorde un sprijin în valoare de 2.500 lei fiecărui angajat care a lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență, în scopul achiziționării de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.

Studiul EY ”Revenirea la muncă. Noile condiții”: 60% dintre angajatori consideră că afacerea lor se află într-o „mare dificultate” din cauza Covid-19 CITEȘTE ȘI Studiul EY ”Revenirea la muncă. Noile condiții”: 60% dintre angajatori consideră că afacerea lor se află într-o „mare dificultate” din cauza Covid-19

Potrivit legislației în vigoare, suma menționată se acordă o singură dată angajatorilor pentru fiecare telesalariat, în ordinea depunerii solicitărilor, până la 31 decembrie 2020 pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență cel puțin 15 zile lucrătoare.

Conform procedurilor adoptate, în termen de 30 de zile de la acordarea sumei, angajatorul are obligația de a transmite ANOFM documente justificative referitoare la achiziția bunurilor sau serviciilor. În cazul nerespectării obligației de transmitere a documentelor justificative, angajatorul restituie integral suma acordată, tot în termen de 30 de zile de la primirea sumei.

DECIZIE Valoarea locuințelor pentru care este aplicată o cotă redusă de 5% a TVA - majorată CITEȘTE ȘI DECIZIE Valoarea locuințelor pentru care este aplicată o cotă redusă de 5% a TVA - majorată

Acum, ordonanța de urgență adoptată de Guvern prevede ca ajutorul guvernamental să nu fie acordat angajatorilor care nu au modificat și înregistrat la timp contractele de muncă pentru regimul de telemuncă.

Suma prevăzută (...) nu se acordă angajatorilor care au transmis în registrul general de evidență a salariaților după expirarea termenului legal de înregistrare a modificării, raportat la perioada stării de urgență, datele privind elementele raportului de muncă, prin care s-a stabilit desfășurarea activității în regim de telemuncă”, prevedea inițial proiectul de ordonanță.

Ultima formă a proiectului stabilește același lucru, dar într-o nouă formulare: ”Suma prevăzută (...) se acordă (...) angajatorilor care au transmis, în termenul legal prevăzut la art.4 alin.(2) din Hotărârea Guvernului nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, datele privind elementele raportului de muncă prin care s-a stabilit desfășurarea activității în regim de telemuncă”.

Conform hotărârii invocate în ordonanță, orice modificare a datelor prevăzute ”se transmite în registru cel târziu în ziua anterioară producerii modificării. Excepție fac situațiile în care modificarea se produce ca urmare a unei hotarări judecatorești, când înregistrarea în registru se face în termen de 20 de zile de la data la care angajatorul a luat cunoștință de conținutul acesteia”.

DECIZIE Indicele social de referință (ISR), luat în cacul la ajutoare sociale - majorat după mai bine de 12 ani CITEȘTE ȘI DECIZIE Indicele social de referință (ISR), luat în cacul la ajutoare sociale - majorat după mai bine de 12 ani

După cum a relatat Profit.ro, în Parlament este în curs de adoptare decizia prin care sprijinul de 500 de euro să fie acordat și în cazul stării de alertă.

Prin urmare, având în vedere că suma este acordată o singură dată pentru un angajat, în cazul în care contractul de telemuncă a fost înregistrat în starea de alertă, angajatorii vor mai avea o șansă la acordarea sprijinului guvernamental.

viewscnt
Afla mai multe despre
telemunca
sprijin
500 euro
angajat
angajator
salariat
revisal
guvern
contract
nunca
ordonanta