DOCUMENT D112 va fi actualizată de Ministerul Finanțelor pentru a cuprinde și facilitățile oferite constructorilor

DOCUMENT D112 va fi actualizată de Ministerul Finanțelor pentru a cuprinde și facilitățile oferite constructorilor
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 21 aug 2019

Ministerul Finanțelor a pregătit un proiect de ordin pentru a actualiza Declarația 112 (D112), un formular care trebuie depus lunar de către angajatori și include, referitor la angajați, obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate. Noua versiune a formularului aduce actualizări necesare după ce aplicarea unor facilități fiscale acordate sectorului construcțiilor a ridicat mai multe probleme. Contabilii și consultanții s-au plâns în ultima perioadă de lipsa actualizărilor necesare D112.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
FOTO Vara aceasta se poartă SensoDays CITEȘTE ȘI FOTO Vara aceasta se poartă SensoDays

Potrivit informațiilor Profit.ro, proiectul de ordin se află deja pe circuitul de avizare, intenția Ministerului Finanțelor fiind ca acesta să fie în vigoare cât mai repede, pentru a permite depunerea D112 până la termenul de luna aceasta (25 august este duminică, astfel că termenul de depunere se extinde până pe 26 august).

Proiectul de ordin poate fi văzut aici

"Ministerul Finanțelor Publice, în colaborare cu Ministerul Muncii și Justiției Sociale și Ministerul Sănătății, îmbunătățește modelul și conținutul Declarației 112 privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate și o adaptează la modificările legislației fiscale. Declarația 112 cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de Casa Națională de Pensii Publice, de Casa Națională de Asigurări de Sănătate, de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială", potrivit unui comunicat al Ministerului Finanțelor.

Proiectul de act normativ vizează rezolvarea problemelor semnalate din practică prin modificarea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate (Declarația 112) corespunzător cu modificările din legislația specifică, generate de modificările Codului fiscal ca urmare a prevederilor O.U.G. nr. 43/2019 pentru modificarea și completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor măsuri în domeniul investițiilor precum și de necesitatea actualizării anexelor și instrucțiunilor de completare a declarației.

ANAF se pregătește să emită decizii de impunere pentru 2018 în cazul celor care au avut venituri peste pragul de 12 salarii brute, dar nu le-au declarat CITEȘTE ȘI ANAF se pregătește să emită decizii de impunere pentru 2018 în cazul celor care au avut venituri peste pragul de 12 salarii brute, dar nu le-au declarat

Proiectul de ordin stabilește:

  • actualizarea casetelor privind înscrierea cifrei de afaceri și a ponderii cifrei de afaceri din activitățile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, în vederea acordării facilităților fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condițiilor aplicării acestora”;
  • introducerea unor casete informative cu privire la persoanele detașate în/din România cât și cu privire la statul în care se datorează contribuțiile sociale obligatorii, respectiv detașate cu sau fără. formularul portabil A1;
  • actualizarea codurilor CAEN pentru angajatorii care beneficiază de facilitățile fiscale prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal;
  • introducerea unor noi secțiuni distincte pentru declararea veniturilor din salarii și asimilate salariilor obținute de persoanele fizice de la angajatori care beneficiază de facilitățile fiscale prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, respectiv secțiunile A1, A.1.1, A.1.2., B.2.1., B.4.1, B.4.1.1. și B.4.1.2.;
  • actualizarea nomenclatorului ”Creanțe fiscale” prin introducerea unor noi casete pentru declararea CAS-ul pentru condiții deosebite și speciale, datorat de către angajatorii care desfășoară activitate în domeniul construcțiilor și cărora li se aplică facilitățile fiscale;
  • introducerea unor noi casete în Secțiunile A și B pentru declararea bazelor de calcul și a contribuțiilor sociale obligatorii aferente veniturilor din salarii și asimilate salariului realizate de persoanele fizice care își desfășoară activitatea la angajatorii din domeniul construcțiilor.
  • introducerea unor câmpuri noi în secțiunea E3 din anexa asigurat: " Impozit scutit conform art. 60 pct. 1 din Codul fiscal", "Venit scutit conform art. 60 pct. 2 din Codul fiscal", "Impozit scutit conform art. 60 pct. 2 din Codul fiscal", "Venit scutit conform art. 60 pct. 3 din Codul fiscal", "Impozit scutit conform art. 60 pct. 3 din Codul fiscal", "Venit scutit conform art. 60 pct. 4 din Codul fiscal", "Impozit scutit conform art. 60 pct. 4 din Codul fiscal", "Impozit scutit cf. art. 76 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 566/2004 Legea cooperației agricole", "Impozit scutit conform art. 4 alin. (3) din Legea nr. 336/2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură și industria alimentară";
  • introducerea unor instrucțiuni de completare a declarației pentru angajatorii care desfășoară activitate în domeniul construcțiilor și care beneficiază de facilitățile fiscale introduse prin O.U.G. nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, pentru perioada 01-21.07.2019 și prin O.U.G. nr. 43/2019 pentru modificarea și completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor măsuri în domeniul investițiilor, începând cu 22.07.2019. Astfel, în cazul veniturilor din salarii și asimilate salariilor aferente lunii iulie 2019, pentru acordarea facilităților fiscale se vor avea în vedere reglementările fiscale pentru fiecare din cele doua perioade ale lunii, respectiv, pentru perioada 01-21.07.2019 reglementările din Codul fiscal introduse prin OUG nr. 114/2018, iar pentru perioada 22-31.07.2019, reglementările Codului fiscal modificate prin OUG nr. 43/2019. Determinarea impozitului pe venit scutit, se face prin raportare la venitul aferent din perioadei  în care persoana fizică îndeplinește condițiile de acordare a facilităților fiscale.
  • alte modificări tehnice, care constau în actualizarea corespunzătoare a anexelor și a instrucțiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declarației.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
d112
declaratia 112
anaf
ministerul finantelor
facilitati fiscale
facilitati constructii