Fraudă în numele ANAF. Ce date le cer infractorii contribuabililor

Fraudă în numele ANAF. Ce date le cer infractorii contribuabililor
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 nov 2023

Mai mulți contribuabili au semnalat ANAF că sunt sunați de pe numărul de Call Center al instituției de persoane care se recomandă a fi angajați ai Direcției Antifraudă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„ANAF a primit sesizări din partea unor contribuabili prin care afirmă că sunt sunați de pe numărul 031.403.91.60 (Call Center ANAF), iar apelanții se recomandă ca fiind de la Antifraudă și solicită contribuabililor date personale, detalii despre credite etc”, a informat ANAF.

Romgaz confirmă OMV Petrom: Noile redevențe nu se vor aplica Neptun Deep. Analizăm și restul acordurilor petroliere pentru a vedea dacă intră sub incidența noii legislații CITEȘTE ȘI Romgaz confirmă OMV Petrom: Noile redevențe nu se vor aplica Neptun Deep. Analizăm și restul acordurilor petroliere pentru a vedea dacă intră sub incidența noii legislații

Ca atare, reprezentanții Agenției vor să atragă atenția contribuabililor că „funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici/persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției”, lucrurile stând total pe dos, în sensul că, de obicei conntribuabilii apelează Call Center-ul ANAF.

„Contribuabilii apelează Call Center-ul ANAF, iar funcționarii de la asistență contribuabili oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întamplă PUNCTUAL, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la cererea de asistență. Dar aceste situații sunt FOARTE RARE”, se arată în informarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Reprezentanții ANAF au amintit că agenții Call Center nu oferă și, mai ales, nu solicită date personale, îndeosebi cele legate de . Acestea se referă la informații cu privire la conturi bancare, CNP, sume, plăți, credite, recuperare sume sau alte informații supuse secretului fiscal, arată Adevărul.

Microsoft a atins un nou maxim istoric pe bursă după ce l-a angajat pe fostul CEO al OpenAI CITEȘTE ȘI Microsoft a atins un nou maxim istoric pe bursă după ce l-a angajat pe fostul CEO al OpenAI

Mesaje false, privind „impozite către sistemul bugetar”, transmise și anul trecut

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a atras atenția și în vara anului trecut asupra existenței unor mesaje false, transmise via e-mail în numele instituției, prin care contribuabilii sunt anunțați că au de plătit „impozite către sistemul bugetar din România”.

Cei care primesc asemenea mesaje sunt sfătuiți să nu le deschidă și să nu transmită bani către conturile menționate în acestea.

Mai mulți contribuabili au sesizat ANAF cu privire la faptul că au primit prin e-mail mesaje prin care sunt înștiințați că ar avea de plătit impozite. Mesajele îi anunță pe contribuabili că nu au „finalizat plata impozitului” datorat sistemului bugetar din România și amenință cu amenda. 

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
frauda