Noul guvern: reducerea birocrației prin înființarea unei noi direcții. Plata online a tuturor impozitelor, asumată din nou în declarații

Noul guvern: reducerea birocrației prin înființarea unei noi direcții. Plata online a tuturor impozitelor, asumată din nou în declarații
Oana Osman
Oana Osman
scris 26 ian 2018

O nouă direcție va fi înființată în cadrul Guvernului, în subordinea directă a premierului Viorica Dăncilă, al cărei scop principal va fi...reducerea numărului de agenții și instituții subordonate Executivului. Este una dintre promisiunile făcute în noul Program de Guvernare al PSD, alături de reiterarea angajamentului, niciodată respectat până acum, de a obliga administrația să accepte plata online a tuturor taxelor și impozitelor, precum și a documentelor trimise de contribuabili.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

“O altă formă de respect pentru contribuabili o reprezintă înființarea unei direcții aflată în subordinea Prim-Ministrului, care va urmări, pe de o parte, reducerea numărului agențiilor și instituțiilor aflate în subordinea Guvernului, iar pe de altă parte, impunerea și urmărirea aplicării unei prevederi legislative prin care să nu mai existe nicio taxă care să nu poată fi plătită online”, arată documentul menționat.

Până la 1 iulie 2018, Executivul promite că va face publice strategia de reorganizare a instituțiilor statului și calendarul de implementare a acestei strategii. Promite, de asemenea, la fel ca și Cabinetul anterior, că informatizarea sistemului public al instituțiilor din România și interoperabilitatea sa vor fi prioritare în următorul an, angajamentul incluzând și interdicția instituțiilor publice de a cere cetățeanului sau persoanei juridice un act sau un document pe care o altă instituție publică îl are deja.

“Pentru ca acest lucru să se realizeze, Guvernul va prezenta, până la 1 iulie 2018, calendarul și modul de implementare a sistemului informatic integrat pentru toată administrația publică din România. Introducerea obligativității pentru autoritățile statului de a oferi posibilitatea plății online a taxelor va fi însoțită și de obligativitatea acceptării tuturor documentelor care sunt transmise online de către contribuabili, dar și de reducerea numărului de formulare solicitate de ANAF. Un formular pe an pentru cei care au venituri independente și 5 formulare pe an pentru IMM-uri. De asemenea, toate procedurile din interiorul unei instituții publice se vor simplifica și se vor face electronic în proporție de cel puțin 90%. (folosire semnătură electronică)”, se precizează în program.

În momentul de față, deși ar fi trebuit să funcționeze de mult, contribuabilii încă nu pot plăti online cu cardul bancar impozitele la Trezoreria Statului, prin ghișeul.ro, fiind posibilă doar plata unor taxe și impozite locale, dar nici aceasta către toate primăriile din țară.

viewscnt
Afla mai multe despre
program guvernare
viorica dancila
birocratie
directie
taxe
plata online