Spațiul Privat Virtual– 67.000 de firme s-au înscris într-o lună și jumătate de la lansare, aproape câte persoane fizice în trei ani

Spațiul Privat Virtual– 67.000 de firme s-au înscris într-o lună și jumătate de la lansare, aproape câte persoane fizice în trei ani
scris luni, 12:41

Un număr de 67.000 de persoane juridice s-au înscris la Fisc pentru a beneficia de serviciul Spațiu Privat Virtual (SPV), numărul utilizatorilor, inclusiv persoane fizice, urcând astfel la 144.000. Serviciul SPV pentru persoane fizice a fost lansat în urmă cu aproximativ 3 ani, iar cel pentru persoane juridice la 1 iunie anul acesta.

„De la lansare si pana in data de 14 iulie, 67.000 de persoane juridice s-au inscris in serviciul Spa’iul Privat Virtual. Reamintim că din 1 iunie serviciul Spațiul Privat Virtual este disponibil atât pentru persoanele fizice, direct sau prin împuternicit, cât și persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin împuternicit”, potrivit unui comunicat al ANAF.

ANAF a lansat Spațiul Privat Virtual pentru firme, la aproape 3 ani după ce serviciul a devenit disponibil pentru persoane fizice CITEȘTE ȘI ANAF a lansat Spațiul Privat Virtual pentru firme, la aproape 3 ani după ce serviciul a devenit disponibil pentru persoane fizice

Persoanele juridice sau alte entități fără personalitate juridică se pot identifica în Spatiul Privat Virtual astfel:

a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entității fără personalitate juridică;
b) cu certificatul calificat deținut de persoana fizică reprezentant legal al persoanei juridice sau al entității fără personalitate juridică;
c) cu certificatul calificat deținut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entității fără personalitate juridică;
d) cu certificatul calificat deținut de împuternicitul persoanei juridice sau al entității fără personalitate juridică.

Prin Spatiul Privat Vortual contribuabilii au acces la urmatoarele informatii:

  • declarații fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii;
  • cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanțelor Publice/Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru obținerea unor informații sau documente în legătură cu situația fiscală personală, cum ar fi: cerere de informații despre contribuțiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverințe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislației fiscale, cereri de audiență, sesizări, petiții, reclamații, solicitări privind informațiile publice și altele asemenea;
  • acte administrative fiscale, acte de executare și alte acte emise de Ministerul Finanțelor Publice/Agenția Națională de Administrare Fiscală în executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificări, somații și altele asemenea;
  • documente sau acte emise de Ministerul Finanțelor Publice/Agenția Națională de Administrare Fiscală la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entități fără personalitate juridică, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit și altele asemenea;
  • registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani;
  • informații referitoare la istoricul acțiunilor;
  • informații cu privire la obligațiile de plată ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entități fără personalitate juridică;
  • informații cu privire la livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național, conform datelor preluate din declarațiile informative 394;
  • informații relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, în vederea înștiințării contribuabililor în scopul conformării voluntare.
Fiscul susține că a colectat în premieră peste 100 miliarde de lei în primul semestru CITEȘTE ȘI Fiscul susține că a colectat în premieră peste 100 miliarde de lei în primul semestru

De asemenea prin Spațiul Privat Virtual contribuabilii au acces la "Situația obligațiilor de plată la data de ....." – date ce sunt disponibile in SPV după data de 10 a lunii curente pentru luna anterioară.

Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: Calendarul obligațiilor fiscale, Noutăți legislative, Campanii derulate, Ghiduri fiscale, Comunicate de presă, Anunțuri privind actele administrativ-fiscale,  Anunțuri de valorificare de bunuri din proprietatea privată a statului prin licitație, Anunțuri de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitație, vânzare directă etc.,  Anunțuri de achiziții bunuri și servicii, Anunțuri de angajare, Anunțuri de interes general.

Serviciile de comunicare electronică, respectiv, Comunicarea prin Spațiul privat virtual și Comunicarea prin serviciul Buletinul informativ sunt gratuite și disponibile 24 de ore din 24.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
anaf
fisc
spatiu privat virtual