Implementarea soluțiilor tehnologice poate ajuta antreprenorii să diminueze costurile cu utilitățile și combustibilul, dar și să calculeze exact ce profitabilitate va avea fiecare linie de business.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
„Tehnologia permite aplicarea unei metode verificate de control și reducere a costurilor. Măsori cât mai granular, cât mai în detaliu, analizezi rezultatele și reduci consumul excesiv, care e dat fie de risipă, fie de niște utilaje în producție care nu sunt calibrate corect sau pur și simplu de neglijență”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Natalia Chirițescu, Director Medium & Large Enterprises, Vodafone Business.
Vodafone România oferă soluții de gestiune a energiei, compuse din senzori care măsoară consumul la punctele importante.
„Senzorii sunt conectați peste o rețea mobilă și o platformă software care înregistrează și analizează datele și mai departe ne dă acea inteligență care ne permite să facem schimbările necesare”, continuă Natalia Chirițescu.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Eugen Ursu, CEO Graphein: Vom putea reduce costurile de construcție a unei clădiri cu ajutorul tehnologiei. Va suplini și lipsa personaluluiCompaniile industriale, spre exemplu, care sunt mari consumatori de energie și gaz, își pot instala acești senzori la fiecare punct de consum pentru reducerea costului cu energia.
„Am observat că se reduce consumul și costul asociat cu cel puțin 15% pentru că se identifică fie risipa, fie utilajul de producție care nu funcționează corepunzător. În plus, un beneficiu pe care clienții noștri l-au văzut e că pot calcula costurile precise ale produselor și să facă o profitabilitate precisă pe fiecare linie de produse”, precizează aceasta.
De asemenea, și în clădirile de birouri instalarea senzorilor la punctele de consum ar reduce costurile cu utilitățile semnificativ.
În ceea ce privește costurile cu combustibilul, pentru companiile care dețin flote de autovehicule, există soluții de monitorizare a mașinilor care, la fel, pot reduce semnificativ facturile.
„Pe de-o parte se monitorizează fiecare mașină și consumul este verificat că e în linie cu ceea ce e plănuit și o altă direcție este prin optimizarea rutelor care sunt parcurse de flotele de distribuție și prin calcul optim eficient al acestor trasee”, mai spune Natalia Chirițescu, adăugând că, pe lângă energie, se poate monitoriza și consumul de apă și agent termic și, la fel, reduce costurile.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Dinu Dragomir, Country Sales Manager, Vodafone România: Toate industriile au o apetență foarte mare pentru tehnologie în această perioadă. Companiile mari antreprenoriale din România sunt avantajate„Am instalat senzori de presiune pe sistemul de distribuție al apei care permit acestor companii să detecteze imediat avariile, nu numai pentru a evita risipa, dar crește și satisfacția consumtorului pentru că imediat este o alertă trimisa și echipele de intervenție pot să repare aceste probleme. La fel, și centralele de termoficare se folosesc de acești senzori”, explică directorul.
În plus, Vodafone România poate să ofere și soluții pentru birouri inteligente, care să detecteze calitatea aerului, temperatura, umiditate, astfel încât să asigure un mediu de lucru plăcut.
„Pentru cei care lucrează în birouri putem oferi soluții de parcare inteligentă ca să-ți rezervi locul, dar nu numai în parcare, ci și în birou. Poți să-ți rezervi un birou. Sistemele de pontaj mobil, în particular pentru cei care au puncte de lucru temporare, în construcții mai ales, și care au nevoie să realizeze acest pontaj, ne folosim de tehnologie de recunoaștere a amprentei, de recunoaștere facială”, continuă Natalia Chirițescu.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Roxana Epure, Managing Partner NextUp România: Când vrei stabilitate și siguranță, ai nevoie să decizi cu cifrele în față. Vremea deciziilor intuitive și riscante pentru afaceri a trecutTehnologia însă, dincolo de reducerea costurilor la utilități, are o aplicabilitate mult mai largă, și poate sprijini procesul de recrutare a angajaților.
„În particular, în sectoarele cu o circulație mare a personalului, precum retail, producție, protecție și pază, în acest moment apare o dificultate de găsire a candidaților. Le propunem să se folosească de abilitatea noastră de a profila utilizatorii de telefonie mobilă în funcție de caracteristicile demografice pe care aceste firme le caută la angajații lor și de a le trimite mesaje personalizate localizate pe ariile geografice unde aceste firme își doresc să recruteze”, precizează aceasta.
O altă soluție pe care Vodafone România a pus-o în practică pentru clienții săi a fost colectarea de informații de la potențialii candidați în centrele comerciale din zonele de unde se dorește recrutarea.
„Angajații în acest moment apreciează flexibilitatea, să poată lucra de oriunde. Ca să se poată realiza asta în primul rând toate informațiile trebuie digitalizate, pentru că acestea să poată fi plasate în cloud, pentru ca mai apoi să poată fi accesate de oriunde”, concluzionează directorul.