Constructorii auto europeni concurează cu băncile de retail pentru depozitele consumatorilor

Constructorii auto europeni concurează cu băncile de retail pentru depozitele consumatorilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 iul 2023

O parte dintre cei mai mari constructori auto din Europa încep să arate din ce în ce mai mult ca niște bănci de retail, transmite Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault, Volkswagen și BMW se numără printre producătorii de automobile care încep să facă progrese în afacerile care se bazează pe depozitele de la consumatori. Potrivit acestora, depozitele consumatorilor sunt o modalitate mai ieftină pentru a finanța afacerile cu leasingul de automobile, după ce o creștere fără precedent a dobânzilor bancare a făcut emiterea de obligațiuni corporate, principalul instrument de finanțare în ultimii ani, o opțiune mult mai puțin atractivă, scrie Agerpres.

Profit News TV va organiza Maratonul Imobiliar, cu cei mai importanți jucători de pe piața din România CITEȘTE ȘI Profit News TV va organiza Maratonul Imobiliar, cu cei mai importanți jucători de pe piața din România

Diviziile de finance ale constructorilor auto pot utiliza depozitele pe care le atrag de la consumatori pentru a garanta împrumuturi destinate achiziționării de automobile pentru alți consumatori, ajutând astfel la creșterea în continuare a vânzărilor. Este o modificare de situație față de era dobânzilor ultra reduse, când companiile puteau să vândă obligațiuni la randamente reduse pentru a strânge fonduri, și a utiliza banii pentru a acorda împrumuturi consumatorilor. Conturile anumitor constructori auto cer ca depozitele să fie păstrate pentru o anumită perioadă de timp. Însă alții nu au niciun fel de limită de timp și sunt ceva similar cu un cont de economii la o bancă tradițională.

"În actualul context al dobânzilor ridicate, depozitele au devenit semnificativ mai ieftine decât finanțarea de pe piață", spune Jean-Marc Saugier, vicepreședinte la Mobilize Financial Services, o divizie a Renault. Grupul auto francez a demarat afacerile prin care acceptă depozite de la consumatori în anul 2012 pentru a-și diversifica finanțarea dar începând de anul trecut a făcut progrese pe piața de banking. Renault a finanțat anul trecut aproape jumătate din programul său de împrumuturi destinate achiziționării de automobile via depozite de la consumatori, în creștere față de 35% în 2018.

Gigantul auto francez, care recent a anunțat planuri care vizează combinarea operațiunilor sale cu diviziile Volkswagen Financial Services AG și Volkswagen Bank GmbH, a majorat dobânzile acordate la depozite de două ori în acest an, până la 3,1%, pentru a atrage mai mulți deponenți. Un purtător de cuvânt a precizat că de la începutul anului și până în prezent au fost deschise aproximativ 160.000 de noi conturi, ceea ce a adus noi depozite în valoare de opt miliarde de euro.

Constructorul auto german BMW oferă și el conturi de depozite prin intermediul diviziei sale de servicii financiare, cu dobânzi de până la 3,2%. La fel ca și Volkswagen, BMW a majorat recent dobânzile la depozitele pe termen fix și conturile de economii. BMW a fost în măsură să majoreze semnificativ volumul total al depozitelor iar acestea joacă un rol strategic în mixul de refinanțare al diviziei bancare a grupului BMW, a declarat un purtător de cuvânt.

Filmul \ CITEȘTE ȘI Filmul "Barbie", interzis în Vietnam

Eforturile constructorilor auto de a atrage depozite de la consumatori vine într-un moment în care costurile cu emisiunile de noi obligațiuni au explodat. Un index Bloomberg care analizează obligațiunile emise de constructorii europeni de automobile arată că în ultimii doi ani randamentele au urcat de la 0,29%, până la 4,23%.

De exemplu, RCI Banque, entitatea care emite obligațiuni pentru divizia bancară a Renault, a vândut luna trecută obligațiuni pe cinci ani în valoare de 750 de milioane de euro, la un randament de 4,95%, un salt semnificativ față de randamentul de 0,62% pentru obligațiunile emise în luna ianuarie 2022.

"Constructorii auto încearcă să atragă cât mai multe depozite pot. Ei se bucură de o mare recunoaștere a mărcii în rândul deponenților în țări precum Germania și Franța", spune Nesche Yazgan, analist la BlueBay Asset Management. În același timp, cei care fac economii în Europa nu au la fel de multe opțiuni ca și cei din SUA, unde fondurile de piață monetară oferă o alternativă facilă la băncile tradiționale, adaugă Nesche Yazgan.

viewscnt
Afla mai multe despre
depozite
banci
constructori auto