Just Eat Takeaway vinde participația din iFood către acționarul majoritar al eMag, care controlează și Tazz

Just Eat Takeaway vinde participația din iFood către acționarul majoritar al eMag, care controlează și Tazz
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 aug 2022

Just Eat Takeaway.com a acceptat să-și vândă participația de 33% din iFood din America Latină către Prosus pentru până la 1,8 miliarde de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Prosus este acționarul majoritar eMag, iar eMag este acționarul majoritar din Tazz.

Just Eat a anunțat anul trecut că a respins o ofertă de 2,3 miliarde euro pentru participația din iFood, arată Bloomberg.

Compania de livrare a mâncării Just Eat Takeaway.com s-a retras în iunie din România, invocând concurența puternică pe piața locală.

În urmă cu doi ani, și Uber Eats a ieșit din România.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori

Just Eat Takeaway, companie rezultată din fuziunea Takeaway.com (Olanda) și Just Eat (Marea Britanie) în 2020, opera pe piața românească prin firma HelloHungry SA.

În 2019, Takeaway.com a cumpărat platforma de comenzi online de mân­care Oliviera, cu operațiuni în România, de la grupul bulgar Hello Hungry, și a deschis trei hub-uri în România, la București, Iași și Constanța, folosite ca puncte de lucru.

Subsidiara din România a raportat afaceri de 36,13 milioane de lei în 2020, ultimul an pentru care sunt disponibile date, în creștere de la 19,16 milioane de lei în anul precedent.

PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Scenariul inițial era unul rezonabil, de creștere cu 2,1% pentru PIB-ul României. Acum este în revizuire în jos și vedem de la o zi la alta că apar schimbări CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Scenariul inițial era unul rezonabil, de creștere cu 2,1% pentru PIB-ul României. Acum este în revizuire în jos și vedem de la o zi la alta că apar schimbări

Compania a trecut pe profit, cu un câștig net de aproape 226.000 lei, comparativ cu o pierdere de aproximativ 709.000 lei în 2019, având circa 136 de angajați.

Pe piața de profil mai operează în principal aplicațiile TAZZ by eMAG și Glovo, care a preluat recent foodpanda, Bringo, operat de Carrefour. Alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare. Recent, și startup-ul german Grovy a venit în România. De asemenea, în aprilie 2020, compania Urban Logistic, cu un grup danez în spate, a intrat pe piața de livrări la domiciliu din București.

La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.

Piața locală de livrări la domiciliu este estimată la circa 1 miliard euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
just eat takeaway.com
just eat takeaway
retragere romania
sistare operatiuni
livrari mancare