Mesaj obligatoriu în reclame la criptomonede în Belgia: “Singura garanție în cripto este riscul”

Mesaj obligatoriu în reclame la criptomonede în Belgia: “Singura garanție în cripto este riscul”
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 20 mar 2023

Reclamele la monede virtuale în Belgia vor fi însoțite obligatoriu de mesajul “Singura garanție în cripto este riscul”, potrivit noilor norme anunțate de autoritățile belgiene.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Companiile care promovează investițiile în criptomonede vor fi obligate să prezinte riscurile și limitările sau condițiile asociate acestora, iar reclamele nu vor putea conține afirmații privind valorile sau randamentele viitoare, a anunțat autoritatea belgiană de reglementare financiară FSMA, citată de Bloomberg.

“În plus față de aceste condiții, reclamele trebuie să conțină și un avertisment scurt și percutant: «Monede virtuale, riscuri reale. Singura garanție în cripto este riscul»”, potrivit unui comunicat FSMA.

Obligațiuni Credit Suisse în valoare de peste 17 miliarde de dolari nu mai au nicio valoare CITEȘTE ȘI Obligațiuni Credit Suisse în valoare de peste 17 miliarde de dolari nu mai au nicio valoare

Toate reclamele trebuie să conțină, de asemenea, un avertisment cu detalii suplimentare privind riscurile asociate criptomonedelor, sau o trimitere către un astfel de avertisment.

O altă prevedere vizează campaniile de informare adresate unui public larg, format din cel puțin 25.000 de consumatori, acestea urmând să fie notificate FSMA cel cel puțin înaintea difuzării reclamelor. Notificarea prealabilă este menită să permită FSMA să intervină, dacă este necesar, înainte de începerea efectivă a campaniei.

Noile reguli privind publicitatea pentru monedele virtuale vor intra în vigoare pe 17 mai.

Retailerii francezi au fost de acord să reducă prețurile la alimente pentru a ajuta populația să facă față inflației CITEȘTE ȘI Retailerii francezi au fost de acord să reducă prețurile la alimente pentru a ajuta populația să facă față inflației

“Monedele virtuale fac furori în acest moment, dar implică riscuri considerabile. Nu există încă un cadru juridic de reglementare pentru aceste produse, care nu au active suport în lumea «reală». Acestea sunt adesea supuse unor fluctuații bruște ale prețurilor și sunt vulnerabile la fraude și la riscuri cibernetice”, arată FSMA.

Potrivit unui sondaj realizat de Ipsos pentru FSMA, recenta “iarnă cripto” la nivelul industriei și falimentul FTX nu au afectat prea mult încrederea belgienilor în criptomonede, majoritatea investitorilor (peste 60% dintre respondenți) declarând că evenimentele recente reprezintă doar “o corecție temporară”, sau că vor continua să tranzacționeze monede virtuale.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
criptomonede
reclame criptomonede
monede virtuale
reglementari criptomonede
riscuri monede virtuale
tranzactii cripto