Proprietarul Facebook a vândut obligațiuni de 10 miliarde dolari la prima sa emisiune de datorie. Cererea a depășit de trei ori oferta

Proprietarul Facebook a vândut obligațiuni de 10 miliarde dolari la prima sa emisiune de datorie. Cererea a depășit de trei ori oferta
scris 5 aug 2022

Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, a atras 10 miliarde de dolari la prima sa vânzare de obligațiuni, cererea din partea investitorilor depășind de trei ori oferta.

Meta rămăsese printre puținele companii din S&P 500 care nu au apelat la piața de obligațiuni pentru finanțarea activității.

Operatorul celei mai mari rețele de socializare a vândut obligațiuni corporative în patru tranșe, cu scadențe cuprinse între 5 și 30 de ani. Randamentul pentru emisiunea pe 30 de ani a fost stabilit la 1,65 puncte procentuale peste randamentul titlurilor Trezoreriei, potrivit Bloomberg, care citează surse la curent cu operațiunea.

EXCLUSIV Contracte part time - Scădere cu 91.000 a contractelor cu normă redusă în iulie, dar creștere cu 74.000 a numărului de contracte cu normă întreagă. Expert: Este nevoie de informații analizate în context, \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Contracte part time - Scădere cu 91.000 a contractelor cu normă redusă în iulie, dar creștere cu 74.000 a numărului de contracte cu normă întreagă. Expert: Este nevoie de informații analizate în context, "nu isteric"

Cererea a atins 30 miliarde de dolari, au precizat sursele menționate.

Meta a declarat că va folosi încasările în scopuri corporative generale, care pot include cheltuieli de capital, răscumpărări de acțiuni, achiziții sau investiții.

Compania ar putea fi mai degrabă dispusă să folosească banii pentru a-și consolida semnificativ răscumpărările de acțiuni, precum și pentru a angaja și păstra angajați talentați, decât pentru a stimula cheltuielile pentru investițiile în metavers, estimează analiștii Mandeep Singh și Ashley Kim de la Bloomberg Intelligence. 

Meta tocmai a raportat primul declin trimestrial al veniturilor sale de la an la an, citând incertitudinea de pe piața publicității digitale, care i-a impulsionat creșterea de ani de zile.

Veniturile s-au redus cu 1% în ritm anual în trimestrul al doilea, la 28,82 miliarde de dolari, în timp ce analiștii estimau venituri de 28,94 miliarde de dolari.

Acțiunile companiei au pierdut peste 50% din valoare de la începutul anului, datorită creșterii concurenței din partea TikTok, a înrăutățirii contextului economic, precum și pe fondul anxietății investitorilor în privința planurilor lui Mark Zuckerberg legate de metavers.

Titlurile Meta se depreciau ușor în tranzacțiile pre-market vineri, după un avans de 1,1% în sesiunea de ieri.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
meta platforms
meta
facebook
obligatiuni facebook
vanzare datorie
metavers