Uniunea Europeană a revizuit ușor tarifele vamale suplimentare propuse pentru vehiculele electrice (EV) chineze, după ce a primit mai multe informații de la companiile afectate, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Vehiculele produse în uzinele chineze și importate în UE sunt vizate deja de tarife vamale de 10%, arată Agerpres.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Producătorii chinezi de vehicule electrice care au cooperat în cadrul investigației, dar nu au fost incluși în eșantion, se vor confrunta în medie cu tarife de 20,8%, în timp ce firmelor care nu au cooperat li se impun tarife de 37,6%, susțin sursele.
Luna aceasta, Comisia Europeană a informat că intenționează să impună tarife vamale provizorii pentru vehiculele electrice chineze, începând cu data de 4 iulie, și a notificat companiile în legătură cu tarifele. Până în noiembrie urmează să fie stabilite tarifele vamale definitive.

În cazul Tesla s-ar putea impune tarife calculate în mod individual, când se vor stabili tarifele vamale definitive, în urma cererii companiei de a fi inclusă în eșantion.
Câțiva producători auto și state membre UE, inclusiv Germania, fac presiuni pentru ca UE și China să negocieze.

În prezent, China impune taxe vamale de 15% la importurile de mașini.