Grampet Group a anunțat că l-a demis pe vicepreședinte grupului de companii, Călin Grațian, din cauza asocierii acestuia cu atragerea unor investitori ruși din cadrul companiei Transmasholding în discuțiile privind achiziția societății Popeci Utilaj Greu, creând astfel concurență neloială, a transmis compania într-un comunicat.
Premierul Marcel Ciolacu a declarat că proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov poate fi realizat numai în baza unui parteneriat public-privat.
Constructorul auto Volkswagen ar putea fi obligat de instață să renunțe la particula ID. pe care o folosește pentru mașinile electrice ale mărcii, din cauza unei dispute de marcă înregistrată. O companie germană susține că a înregistrat acest nume încă din 2013.
Grupul maghiar MOL, care deține 238 de benzinării și în România, intenționează ca până în 2026 să poată decide singur de unde să importe țiței și să renunțe la dependența de petrolul rusesc, pentru aceasta fiind necesară o investiție de jumătate de miliard de dolari în modificarea tehnologică a rafinăriilor sale, construite pentru a rafina țiței rusesc transportat prin oleoductul Prietenia.
Producătorul de mașini sport de lux Porsche a lansat anul acesta modelul Macan electric, care folosește o platformă software bazată pe Android. Aceasta a înlocuit ceea ce ar fi trebuit să fie un sistem de operare creat de Cariad, divizia de software a grupului VW, care a ratat misiunea pe care o primise, după ce a întârziat pentru doi ani lansarea acestui model. Acum, Porsche încearcă să se desprindă complet de VW și să-și dezvolte propriul sistem de operare.
Grupul chinez Dongfeng, care produce 1,7 milioane de mașini pe an, este în discuții cu autoritățile italiene pentru deschiderea unei uzine ce ar putea ajunge să asambleze 100.000 de mașini pe an. Italia vrea să atragă noi producători chinezi, iar aceste căutări au dus la declarații amenințătoare din partea celui mai mare grup auto din țară.
Carlos Tavares, cel care conduce Stellantis începând din 2021, după ce anterior a fost șeful PSA Peugeot – Citroen, are contract cu cea mai nouă companie auto până în 2026, iar informațiile vehiculate în presa franceză arată că acesta nu ar fi interesat de o prelungire a contractului. S-au făcut mai multe speculații pe marginea unui posibil înlocuitor, bazate inclusiv pe informații provenind din rândul acționarilor companiei. Unul dintre posibilele nume apărute în presă este cel al lui Luca de Meo, care conduce Renault Group.
România va cumpăra încă 9 rame electrice interregionale de lung parcurs și 23 locomotive electrice noi, capabile să atingă viteza de 160 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători.
Lucrările la tronsonul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești, pe ruta Boița-Cornetu, încep acum, asocierea turcă Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS pregătind șantierul atât la corpul autostrăzii, cât și la structuri, anunță autoritățile.
William Clay Ford Jr., președintele executiv al Ford, spune că producătorul auto american nu încearcă să împingă mașini electrice pe gâtul nimănui, chiar dacă tranziția către electrificarea gamelor de autoturisme va continua, relatează Reuters.