Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), conduși de Cristian Popescu-Piedone, au intrat în control la mall-ul Plaza România.
Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR) salută controalele și măsurile ferme luate de ANPC pentru eliminarea unităților neautorizate de pe litoral – așa-numitele chioșcuri improvizate sau “dughene” și solicită schimbarea legislației în privința comerțului cu alimente. Potrivit FPIOR, acțiunile recente ale ANPC de a îndepărta aceste unități ilegale sunt în interesul general al industriei turistice, iar mesajul este clar și ferm: “nu mai au ce să caute dughenele, cașcarabetele pe litoral”. Patronatele spun că nu pot permite ca, în vecinătatea unui restaurant sau a unei terase care investește și respectă toate standardele, să apară o unitate improvizată care vinde produse similare fără respectarea acestor cerințe, practicând un comerț ilicit.
Altexpress a înregistrat o creștere de 35% în primul trimestru din 2025 și țintește un obiectiv de 3 milioane de euro pentru finalul anului.
Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) publică concluziile unui studiu de piață realizat în rândul firmelor de comerț românești, offline și online, privind efectele extinderii marilor platforme internaționale de comerț electronic asupra mediului de afaceri autohton. Rezultatele arată un dezechilibru sever în piață, alimentat de lipsa unor reguli uniforme de taxare vamală și de control al calității produselor și serviciilor oferite de platformele din afara UE, firmele românești fiind concurate neloial.
Robert Bosch a raportat pentru 2024 o cifră de afaceri de 8,1 miliarde de lei, cu 0,6% mai puțin decât în anul precedent. În 2022, cifra de afaceri a fost de 8,15 miliarde de lei.
Compania franceză Richel Group, unul dintre liderii pieței europene de proiectare și construcție a serelor horticole, a intrat în România, relevă date analizate de Profit.ro.
Brandul francez Louis Vuitton a avut anul trecut în România afaceri de 119,8 milioane lei, de la 98,3 milioane lei în 2023.
Producătorii de băuturi spirtoase din întreaga lume se confruntă cu ”un cocktail” de provocări serioase, pe fondul tensiunilor comerciale și al schimbărilor în obiceiurile de consum. Mișcările de boicot și tarifele vamale riscă să amplifice tendințele de declin deja existente, relatează CNBC.
Nestle, proprietarul unor mărci precum Nescafe, KitKat și Milo, lansează un avertisment: „AI nu e magie”.
Grupul Goldbach, deținut de soții Elena Oancea și Florentin Avădanei, a cumpărat de la omul de afaceri Simon Maurer o parte din terenul fostei fabrici de zahăr Târgu Mureș, pentru a construi un parc de retail ce se va adăuga rețelei pe care grupul o are deja și în care îi au ca parteneri pe fostul jucător de fotbal Mirel Rădoi și pe fiul lui Cristian Borcea, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.