Anunțul privind selecția candidaților pentru 9 poziții de membri ai Consiliului de Administrație al FNGCIMM S.A.-IFN

Perspective   
Anunțul privind selecția candidaților pentru 9 poziții de membri ai Consiliului de Administrație al FNGCIMM S.A.-IFN

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. - IFN (F.N.G.C.I.M.M. S.A. – IFN, sau FNGCIMM, pe scurt), (www.fngcimm.ro/)  este o instituție financiară nebancară, ce are ca activitate principala acordarea din fonduri proprii a finanțărilor, garanțiilor și asumarea angajamentelor de garantare sau finanțare, precum și orice alte instrumente de finanțare care pot fi obținute de întreprinderile mici și mijlocii, definite potrivit legii, precum și de alte categorii de solicitanți prevăzuți în lege și în actul sau constitutiv, de la bănci sau din alte surse.

FNGCIMM instrumentează programe guvernamentale destinate relansării economice, dezvoltării mediului de afaceri, precum și creării și susținerii de locuri de muncă, funcționând ca o societate comercială pe acțiuni, cu acționar unic statul român, sub supravegherea prudențială a Băncii Naționale a României.

Urmărește-ne și pe Google News

Unul dintre principalele programe ale FNGCIMM este IMM INVEST ROMÂNIA, care materializează răspunsul guvernului la criza sanitară și economică, în contextul pandemiei COVID-19. IMM INVEST ROMÂNIA este destinat susținerii mediului antreprenorial, facilitând accesul IMM-urilor la finanțare, pentru asigurarea lichidităților necesare în vederea continuării activității economice, prin accesarea unuia sau a mai multor credite pentru realizarea de investiții și/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de către FNGCIMM în numele și contul statului român, prin Ministerul Finanțelor Publice. Pentru anul 2020, plafonul total al garanțiilor care pot fi acordate în cadrul programului este de 20 miliarde lei.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

FNGCIMM a fost înființată în baza Legii nr.346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii cu modificările și completările ulterioare și a Hotărârii Guvernului nr. 376/2017 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.1211/2001 privind înființarea Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. – IFN, republicată, în vederea îmbunătățirii accesului întreprinderilor mici și mijlocii la finanțare.

O prezentare detaliată a performanțelor companiei, a misiunii și atribuțiilor membrilor consiliului de administrație, precum și așteptările acționarului se regăsesc în Scrisoarea de intenție atașată prezentului anunț sau pe site-ul FNGCIMM: https://www.fngcimm.ro/attachment/Czv8D_anexa.pdf

În conformitate cu prevederile OUG nr. 109/2011, modificată și aprobată prin Legea nr.111/2016 privind Guvernată corporativă a întreprinderilor publice, FNGCIMM a selectat S.C. George Butunoiu Group S.R.L. pentru a-i oferi asistență în procesul de selecție pentru completarea posturilor de Membri în Consiliul de Administrație în cadrul companiei.

În vederea completării candidaturilor pentru posturile de membri în consiliul de administrație, în conformitate cu prevederile OUG nr. 109/2011, modificată și aprobată prin Legea nr.111/2016 privind Guvernața corporativă a întreprinderilor publice, FNGCIMM a decis republicarea anunțului de recrutare din dată de 20.10.2020. Candidaturile depuse ca urmare a anunțului din data de 20.10.2020 și 29.12.2020 rămân valabile, însă este posibil ca să fie cerute candidaților informații suplimentare.

A.    Criteriile obligatorii de calificare care vor sta la baza procesului de selecție sunt:

a.      persoană fizică absolvent(ă) de studii superioare cu diplomă de licență a unei instituțîi de învățământ superior;

b.     experiență profesională minimum 10 ani în domeniul în care au fost făcute studiile;

c.      minimum 6 luni ca membru în managementul executiv sau neexecutiv al unei companii profitabile, cu cifra de afaceri de cel puțin 100 de milioane de lei;

d.     experiență în domeniul produselor și serviciilor financiare - garanții pentru IMM-uri, cunoașterea sectorului financiar bancar și nebancar;

e.      cunoașterea limbii române;

B.     Principalele criterii de selecție sunt:

f.       studii de tip master/doctorat în domeniile management/juridic/economic/financiar, precum și alte domenii relevante pentru activitatea FNGCIMM;

g.      expunere internațională în domeniul de activitate al FNGCIMM;

h.     cunoștințe în domeniul controlului financiar, analizei financiare, trezorerie, raportărilor financiare, audit, fiscalitate, contabiltate;

i.       cunoștințe juridice relevante pentru post și activitatea instituției, cunoașterea legislației din domeniul finaciar nebancar, cunoștințe și experiență în drept financiar / drept societar / drept civil / piețe de capital și valori mobiliare / raporturi între profesioniști;

j.       experiență în domeniul administrării și valorificării activelor și creanțelor;

k.     cunoștințe de guvernanță corporativă, înțelegerea sistemului legal și a mediilor legale și regulatoare în care operează societatea;

l.       experiență în comunicarea și relația cu autoritățile și stakeholderii și relația cu partenerii cu care interacționează instituțiile nebancare;

m.    cunoștințe și experiență în planificare strategică, managementul riscului, management organizațional și al performanței, IT&C;

n.     experiență în relația cu autoritățile publice, de reglementare și supervizare.

Lista completă a criteriilor după care se face evaluarea finală a candidaților și se calculează punctajele se regăsește în fișierul atașat – Profilul Consiliului: (https://www.georgebutunoiu.com/anunțuri/wp-content/uploads/2020/12/Profil-Consiliu-și-profil-candidat.pdf).

NOTĂ: În conformitate cu reglementărilor legale prevăzute de OUG nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile Legii nr. 31/1990 a societăților cu modificările și completările ulterioare, având în vedere și dispozițiile actului constitutiv al societății, consiliul de administrație este format din 9 membri. Cel puțin doi dintre membri consiliului de administrație trebuie să aibă studii economice sau juridice și experiență în domeniul economic, juridic, contabilitate, de audit sau financiar de cel puțin 10 ani și nu pot fi mai mult de 2 membri din rândul funcționarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice. O persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 3 mandate de administrator și/sau de membru al consiliului de supraveghere în societăți sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României.

Modul de depunere a candidaturii: CV-urile candidaților vor fi trimise numai în format electronic, pe adresa de e-mail ca-fngmimm@georgebutunoiu.com până cel târziu în data de 28.02.2021.

Numai candidații selectați de către firma de recrutare în urma interviurilor vor depune următoarele documente necesare pentru înregistrarea candidaturii, pe suport hârtie, în plic închis și sigilat, pe care se va menționa: „Procedura de selecție pentru Administrator FNGMIMM, Nume și Prenume Candidat”, la adresa de corespondență S.C. George Butunoiu SRL, str. Andrei Mureșanu nr.17,  sector 1 București:

·        Opis;

·        Curriculum Vitae în limba română;

·        Cazier Judiciar și cazier fiscal;

·        Două scrisori de recomandare, care să conțină numele și datele de contact ale persoanelor care oferă referințele;

·        Copie a actului de identitate;

·        Copii conforme cu originalul ale actelor de studii;

·        Declarație pe proprie răspundere cu privire la vechimea în muncă și pozițiile de conducere;

·        Declarație pe propria răspundere privind neîncadrarea în situația de conflict de interese;

·        Declarație privind neîncadrarea într-una dintre situațiile de desfacere a contractului de individual de muncă din motive imputabile lui/ei;

·        Declarație pe proprie răspundere privind autenticitatea diplomelor de studii prezentate în copie;

·        Declarație pe proprie răspundere a candidatul că dispune de timp și de toate resursele necesare pentru exercitarea funcției;

În etapa următoare a recrutării, declarația de intenție a candidatului va fi solicitată ulterior doar candidaților confirmați pe lista scurtă.

Declarația de intenție a candidatului, în conformitate cu prevederile HG nr. 722/2016, va conține legătura dintre profilul candidatului și obiectivele pe care trebuie să le realizeze conform scrisorii de așteptări a angajatorului, exemple de indicatori pe care candidatul îi consideră oportuni pentru monitorizarea și remunerarea performanței, aprecieri cu privire la provocările specifice cu care se confruntă societatea angajatoare, constrângeri, riscuri și limitări pe care candidatul le-ar putea întâmpina în implementarea măsurilor propuse.

Candidații participanți la procesul de selecție vor trebui să aibă în vedere faptul că, în urma procesului de selecție făcut de către consultantul independent, desemnarea membrilor în Consiliul de administrație se face de către Adunarea Generală a acționarilor societății, la propunerea acționarului Statul român prin Ministerul Finanțelor. Acestea vor stabili modul de intervievare și de validare a candidaților din lista scurtă prezentată de către consultantul desemnat.

Alte informații:

Prin transmiterea aplicației, candidații își dau acordul implicit că datele lor personale să fie procesate în scopul procedurii de recrutare și selecție. La finalul procesului de selecție documentele candidaților care nu vor fi confirmați pe funcție pot fi returnate solicitanților la cererea acestora în termen de 30 de zile sau distruse după trecerea celor 30 de zile.

Toate aplicațiile (CV-urile trimise pe e-mail) primesc confirmare de primire cu „reply” DOAR către adresa de la care au fost trimise, răspuns trimis de către un consultant al SC George Butunoiu Group SRL.

Atenție: mesajele automate de la server nu sunt considerate confirmări de primire! Dacă nu primiți această confirmare de receptionare a CV-ului, va rugăm să retrimiteti aplicația sau să contactați reprezentanții SC George Butunoiu Group SRL la adresa de e-mail gb@georgebutunoiu.com sau la nr. de telefon 0729.997.268.

Toate informațiile și documentele cerute sunt obligatorii pentru validarea candidaturii. În cazul dosarelor incomplete se vor acorda 24 de ore de la informarea candidatului despre documentele lipsă pentru remedierea situației, după care candidatura va fi invalidată în cazul în care nu se vor efectua completările solicitate. 

Legislația de guvernanță corporativă nu prevede contestații. Din dorința de a asigura maximă transaprență a procesului de recrutare și selecție vom răspunde promt cererilor de clarificări formulate de către candidați cu condiția ca aceștia să solicite numai informațîi care se referă la candidatura lor și nu care implică rezultatele obținute de către ceilalți candidați. Eventualele cereri de clarificări se depun, la fel ca și dosarele de candidatură, în termen de maximum 24 de ore de la primirea rezultatelor, cu răspuns în maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, la adresa de corespondență S.C. George Butunoiu SRL, str. Andrei Mureșanu nr. 17,  sector 1 București. Cererea de clarificări nu suspendă derularea procesului de selecție.

Notă: acest anunț a fost publicat în presă de specialitate din România și pe site-urile consultantului (www.georgebutunoiu.com) și pe cel al FNGCIMM (www.fngcimm.ro). Formatul oficial și complet al anunțului se consideră cel publicat pe site-ul consultantului și pe cel al angajatorului, adică la cele două adrese de Internet de mai sus. Nu ne asumăm răspunderea pentru situațiile în care anunțul este preluat și pe alte site-uri și în alte media, eventual cu informații lipsa, trunchiate sau chiar modificate.

Documente atașate (click pentru a deschide):

Scrisoare de așteptări adresată de către Ministerul Finanțelor Publice organelor de administrare și conducere ale FNGCIMM prin care stabilește performanțele așteptate de la organele de administrare și conducere ale FNGCIMM, precum și politica acționariatului, pentru o perioada de 4 ani: https://www.georgebutunoiu.com/anunțuri/wp-content/uploads/2020/12/Scrisoare-de-așteptări-MF-pentru-mandat-FNGCIMM-2021-2024.pdf

Profilul consiliului reprezintă o identificare a capacităților, trăsăturilor și cerințelor pe care consiliul trebuie să le dețină la nivel colectiv, având în vedere contextul organizațional, misiunea, așteptările exprimate în scrisoarea de așteptări și elementele de strategie organizațională existente sau ce trebuie dezvoltate. Profilul conține și matricea consiliului de administrație, care conferă o expresie a acestor capacități pe care consiliul trebuie să le posede la nivel colectiv, printr-un set de competențe, abilități, alte condiții eliminatorii, ce trebuie îndeplinite individual și colectiv de membrii consiliului: https://www.georgebutunoiu.com/anunțuri/wp-content/uploads/2020/12/Profil-Consiliu-și-profil-candidat.pdf

 

Recruitment Add

The National Credit Guarantee Fund for Small and Medium Enterprises S.A. - IFN (FNGCIMM S.A. - IFN) operates under H.G. no. 1211/2001 regarding the establishment of the National Credit Guarantee Fund for Small and Medium Enterprises, with the subsequent amendments and completions to Law no. 31/1990 of the commercial companies, Law no. 93/2009 on non-banking financial institutions, with subsequent amendments and completions and of Law no. 346/2004 on stimulating the establishment and development of small and medium enterprises, in order to support the activities of entrepreneurs (SMEs, cooperative societies and individuals authorized to carry out economic activities according to law). A detailed presentation of the company and responsibilities of the board members as well as  the stakeholder’s expectations are posted  at https://www.fngcimm.ro/attachment/Czv8D_anexa.pdf.

In order to fill in the vacancies for its Board Member roles and in accordance with the provisions of GEO no. 109/2011, amended and approved by Law no. 111/2016 on Corporate Governance of Public Enterprises, FNGCIMM S.A. - IFN decided to repost the recruitment add. The applications received after the former recruitment add posted on October 20th 2020 and December 29th remain valid.

A. The mandatory qualification criteria that will be the basis of the selection are:

a. private person graduate of higher education with a bachelor's degree;

b. minimum 10 years of total professional experience;

c. previous experience of at least 6 months in the activity of administration / management of profitable public enterprises or of some profitable commercial companies with at least 100 Mil Ron turnover;

d. relevant experience in the field of financial services & products field – good understanding of IFN’s & banking sector, SME’s guaranties;

e. good knowledge of the Romanian language;

B. The main selection criteria are:

f. post-university studies - MA, PhD in the field of activity of the institution;

g. international exposure in the field of activity of FNGCIMM S.A.-IFN;

h. relevant knowledge in financial controlling, financial analyses, treasury, financial reporting, audit, accounting, taxation system;

i. legal knowledge relevant to the position and activity of the institution, good knowledge of the legislative system in the financial institutions field, financial law, commercial law, civil law, capital markets law, labor law.

j. good knowledge of capitalization of assets and receivables activities;

k. good understanding of the legal system under which  FNGCIMM operates and knowledge of corporate governance;

l. experience in communication and relationship with authorities and stakeholders relevant for the financial institutions;

m. knowledge and experience in strategic planning, risk management, organizational and performance management, IT&C;

n. experience in dealing with public, regulatory and supervisory authorities.

How to apply for the job: resumes will be sent only via email at ca-fngmimm@georgebutunoiu.com the latest until 28.02.2021.

Only the candidates selected for the short list by the recruitment company shall hand in the following hard copy documentes (in a non see-through sealed envelope, marked  „Procedura de selecție pentru Administrator FNGMIMM, Nume si Prenume Candidat”, mailed towards S.C. George Butunoiu SRL, str. Andrei Muresanu nr.17,  sector 1 București:) in order for their applications to be regsitered:

  • Schedule of the enlisted documents;
  • Curriculum Vitae written in Romanian;
  • Fiscal and Judiciar criminal record;
  • Two recommendation letters including names and contact data of the reference provider;
  • Copy of the identity card;
  • Copies of study documents;
  • Sworn statement regarding work and managerial experience;
  • Sworn statement regarding the conflict of interest;
  • Sworn statement regarding work contracts;
  • Sworn statement regarding the authenticity of the study diplomas enclosed;

Only the short-listed candidates will be asked to submit the statement of intention.

  • The statement of intention of the candidate, according to HG 722/2016, shall show the link between the profile of the candidate and the letter of expectations of the employer. It shall explain the link between the candidate’s profile and the management objectives set by the employer, as well as business indicator the candidate will be considering in order to measure performance, risks and opportunities in implementing the management plan.

The complet list of the selection criteria and of the score calculation method is presented in the attached file – Matrice FNGCIMM.

NB: According to OUG 109/2011 and Law31/1990, the board of directors of FNGCIMM is made out of 9 members. At elast 2 of these members have to be Economics or Law graduets.No more than 2 members can belong to civil servants. A private person can not hold more than 3 mandates as a board member simultaneously.

By applying to this job, the candidates consent to their personal data being processed during the recruitment process, relinquishing all confidentiality rights. By the end of the recruitment process the documents of those candidates that have not been hired shall be returned to the candidate if asked within 30 days, otherwise shall be destroyed by the end of the 30 days period.

All e-mailed applications shall be confirmed with a reply message from the recruitment company.

Nota bene: authomatic messages sent by the server are not receipts! If you do not receive the email confirmation siged by one of our consultant please send again or contact us directly at 021.233.20.93

All afore mentioned  documents are required to validate the application. In case of incomplete files, 24 hours will be granted from informing the candidate about the missing documents to remedy the situation, after which the application will be invalidated in case the requested completions will not be made.

The corporate governance legislation does not allow any contestations. However, in order to make the process as transparent as possible, we will respond to any clarification requests as long as the candidates ask for information regarding their candidature alone and not related to the status of other candidates. Such demands can be applied in a similar manner to the job application within 24 hours after receiving the final results. We shall reply within maximum 3 working days after the clarification request was registered at our office in Andrei Muresanu str. No 17, sector 1. The clarification requests do to postpone in any way the selection process.

NB: this add was published in the specialized media and on the consultant’s website (www.georgebutunoiu.com)  as well on the FNGCIMM SA IFN web site (www.fngcimm.ro)

viewscnt
Afla mai multe despre
fngcimm
consiliu de administratie