2Performant - trecere pe profit. „Există semne că piața de e-commerce pierde din tracțiunea câștigată în perioada pandemiei.”

2Performant - trecere pe profit. „Există semne că piața de e-commerce pierde din tracțiunea câștigată în perioada pandemiei.”

Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO 2Performant

scris 11 aug 2022

2Performant, companie de tehnologie și jucător pe piața de marketing afiliat din România, raportează o cifră de afaceri de 16 milioane de lei în primul semestru al anului, în creștere cu 49% față de aceeași perioadă a anului trecut. 

„2022 se anunță a fi un an foarte bun pentru 2Performant, unul în care ne-am adaptat extrem de bine la schimbarea de context și am accelerat creșterea și trecerea pe profit. Astfel, ne menținem bugetul anunțat la începutul anului, unde am menționat că vom fi profitabili încă din acest an, în loc de 2023.

Cel mai bun exemplu în acest sens este faptul că am trecut pe profit în trimestrul 2, iar creșterea înregistrată este peste bugetul planificat și mult peste evoluția industriilor în care suntem activi. În primele șase luni am depășit deja 42 de milioane de euro din punct de vedere al vânzărilor generate pentru clienții noștri, ceea ce ne-a crescut convingerea că pe parcursul anului 2022 vom depăși pentru prima oară pragul de 100 de milioane de euro pe acest indicator important”, a declarat Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO 2Performant.

Disney are mai mulți abonați decât Netflix. Disney+ cu reclame va fi lansat în decembrie CITEȘTE ȘI Disney are mai mulți abonați decât Netflix. Disney+ cu reclame va fi lansat în decembrie

Veniturile din exploatare ale 2Performant Network au crescut cu 56% în primul semestru al anului 2022 comparativ cu S1 2021, ajungând la 17,9 milioane de lei. Creșterea a fost determinată de majorarea cu 49% a cifrei de afaceri, care a ajuns la 16 milioane de lei în primele șase luni ale anului 2022.

2Performant - trecere pe profit. „Există semne că piața de e-commerce pierde din tracțiunea câștigată în perioada pandemiei.”


În ceea ce privește cifra de afaceri, marketingul afiliat a contribuit aproape în totalitate la această cifră, crescând cu 49% si ajungând la 16 milioane de lei, pe fondul unei creșteri cu 62% a utilizatorilor unici din platformă. Ca urmare a deciziei companiei de a nu se mai concentra pe produsul influencer, acesta a scăzut cu 20% în S1 2022 comparativ cu S1 2021, aceste venituri atingând 66 mii de lei.

Venitul operațional (cifra de afaceri minus comisioanele afiliaților) a crescut cu 34%, ajungând la 4 milioane de lei în S1 2022 față de 3 milioane de lei în S1 2021.

Comparativ cu 2021 și cu sezonalitatea avută în mod obișnuit, în T2 2022, 2Performant a înregistrat un profit de 152.000 de lei.

„Există semne că piața de e-commerce pierde din tracțiunea câștigată în perioada pandemiei”, a adăugat Dorin Boerescu.

La nivel de rezultate generate de utilizatori, în S1 2022, 2Performant a înregistrat 19.300 de utilizatori unici în cadrul platformei proprii, o creștere cu 62% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cei 19.300 de utilizatori au trimis 39,2 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant, acestea concretizându-se într-un număr total de aproape 801 mii de vânzări online, a căror valoare s-a ridicat la 42 milioane de euro, excluzând TVA și care au generat comisioane de 2,6 milioane de euro, în creștere cu 44% față de primul semestru din 2021.

Primul semestru al anului 2022 a depășit așteptările inițiale ale companiei, însă din cauza incertitudinilor economice precum și a războiului din Ucraina, conducerea 2Performant menține o poziție prudent optimistă cu privire la dezvoltarea afacerii în acest an. Astfel, compania își păstrează estimările de la începutul anului și vizează o cifră de afaceri de 34,9 milioane de lei, o majorare cu 35% comparativ cu 2021. 

viewscnt
Afla mai multe despre
2performant
profit