Asociației Berarii României: În ultimele 8 luni am înregistrat un rezultat în scădere la nivelul pieței berii din România

Asociației Berarii României: În ultimele 8 luni am înregistrat un rezultat în scădere la nivelul pieței berii din România
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 oct 2022

Piața berii din România a înregistrat, la opt luni, o scădere cu 4% a volumului, raportat la perioada similară a anului trecut, după o ușoară revenire pe parcursul verii, a declarat directorul general al Asociației Berarii României, Julia Leferman.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"România este a opta piață ca mărime în ceea ce privește producția de bere la nivel european și sigur că este dorința noastră să urcăm în acest clasament. Anul acesta însă, așa cum anticipam, este un an cu provocări, cu multe dificultăți în ceea ce privește activitatea de producție. Suntem la 8 luni cu un rezultat în scădere la nivel de piață. Înregistrăm o scădere de 4% a pieței comparativ cu volumul înregistrat în aceeași perioadă a anului anterior, după ce la patru luni scăderea era mai mare, atingea nivelul de 10%.

Pe parcursul verii a existat o ușoară revenire, dar luna principală din sezonul estival, luna august, a fost luna care a înregistrat și cele mai mari scăderi în ceea ce privește consumul de bere din România, cu 8% mai puțin decât luna august a anului anterior", a spus Leferman, în cadrul evenimentului anual al industriei de bere - Berea face cinste României - derulat sub titlul "Mai mult decât bere. De la cereale la pahar - sinergii și provocări".

ULTIMA ORĂ Vin gazele din Azerbaidjan? Romgaz semnează memorandum cu gigantul SOCAR CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Vin gazele din Azerbaidjan? Romgaz semnează memorandum cu gigantul SOCAR

În ceea ce privește evoluția pieței, preferințele românilor rămân preponderent în favoarea berii lager, berea blondă, care înregistrează de asemenea o ușoară scădere, scrie Agerpres.

"Pe de altă parte, înregistrăm o creștere importantă în ceea ce privește segmentul de bere fără alcool și al mixurilor de bere, care, iată, anul acesta a atins un prag de 6%, cel mai mare de până acum și, de altfel, similar cu trendul pe care îl întâlnim și în alte piețe de bere la nivel european. Este și o confirmare a faptului că românii integrează din ce în ce mai mult în opțiunile de consum berea fără alcool, care de altfel este și opțiunea cea mai bună atunci când consumul de alcool nu este recomandat", a explicat ea.

Segmentul de bere de tip specialități este și aceasta în scădere, după ce a consemnat o diminuare accentuată în perioada pandemiei, care încă nu și-a revenit și se află la mai puțin de 1% din volumul pieței.

"Ce se întâmplă pe piața berii? Remarcăm în continuare o pondere foarte redusă a sectorului HoReCa, industria ospitalității. Aceasta se afla tradițional la un nivel de 15-17% din volumul pieței berii din România înainte de COVID. Perioada pandemiei a dus la o scădere accelerată a cotei de bere consumată în sectorul ospitalității, de 8 - 9%, din care revenirea însă pare să fie destul de dificilă, pentru că perioada pandemiei, așa cum știm, s-a suprapus sau a fost continuată de alte crize de natură economică pe care le parcurgem în acest moment, provocările pe care le confruntăm ca sector venind fără discuție, în contextul economic actual, din evoluția inflației, din consecințele conflictului din Ucraina și acestea aduc presiuni de costuri foarte mari asupra activității de producție a berii. Îndeosebi la nivel de sector, înregistrăm o creștere de peste 60% a costurilor de producție", a atras atenția Julia Leferman.

Potrivit directorului general al Asociației, creșterea costurilor de producție este generată în principal de evoluția costurilor cu energia, care au urcat de 4-5 ori, așa cum se întâmplă și în alte sectoare ale economiei, iar la acestea se adaugă majorări ale prețului de achiziție cu materia primă - orz de bere, hamei -, dificultăți în a accede la alte tipuri de materii necesare, cum ar fi ambalajele.

"Suntem într-un context în care, de exemplu, sticla la nivel european întâmpină dificultăți pe partea de producție, ca urmare a închiderii fabricii de producție de sticlă din Ucraina și a reducerii capacităților de producție a altor fabrici din regiune, cum ar fi Polonia sau Bulgaria, ceea ce a dus la creșterea costului de achiziție cu sticla la peste 30%. Ne confruntăm îndeosebi și cu o criză a dioxidului de carbon alimentar tot la nivel european, ceea ce se resimte și asupra activității de producție a berii din România, ducând din nou la creșterea achiziției pentru acest produs pe piața locală. Sunt multe dificultăți, dar sigur că într-un astfel de context devine cu atât mai importantă abordarea la nivel guvernamental a tipurilor de măsuri care pot fi luate, astfel încât economia și sectoare economice cum este industria berii să fie ajutate să treacă prin această perioadă dificilă", a adăugat ea. 

viewscnt
Afla mai multe despre
asociației berarii româniei
bere