Producătorul de mezeluri Elit: Am reușit să salvăm anul 2020 și să nu înregistrăm pierderi, în pofida pandemiei; statul trebuie să se implice mai mult în promovarea produselor românești

Producătorul de mezeluri Elit: Am reușit să salvăm anul 2020 și să nu înregistrăm pierderi, în pofida pandemiei; statul trebuie să se implice mai mult în promovarea produselor românești
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 15 mar 2021

Elit Cugir, unul dintre cei mai mari producători de mezeluri din România, a reușit să salveze anul 2020 și să nu înregistreze pierderi, la vânzări similare celor din 2019. Compania deținută de grupul american Smithfield se așteaptă ca statul să sprijine într-o măsură mai mare sectoarele economice afectate de COVID și să promoveze produsele românești.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

“Industria noastră a fost și este puternic încercată, într-un context de amenințare epidemiologică permanentă a factorului uman, atât în zona de producție, cât și în cea de distribuție și vânzare. În ceea ce privește Elit, compania a fost afectată de această pandemie, dar prin măsurile implementate pe toate nivele de producție am reușit să gestionăm situația astfel încât să salvăm anul 2020 și să nu înregistrăm pierderi. Echipa de vânzări s-a mobilizat fantastic astfel încât reușim să închidem anul 2020 cu un nivel al vânzărilor similar anului 2019”, a declarat pentru Profit.ro Voicu Vușcan, administratorul Elit.

Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor cibernetice CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor cibernetice

Pe categorii, Elit a avut scăderi în ceea ce privește produsele destinate HoReCa, compensate de restul canalelor de distribuție.

Tranzacție surpriză: Grupul Aaylex, producătorul cărnii de pui CocoRico, și-a cumpărat discret un concurent de la una dintre cele mai mari companii alimentare din lume, într-o tranzacție de peste 20 milioane euro CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză: Grupul Aaylex, producătorul cărnii de pui CocoRico, și-a cumpărat discret un concurent de la una dintre cele mai mari companii alimentare din lume, într-o tranzacție de peste 20 milioane euro

Compania a livrat toate comenzile primite, chiar și în perioada de lockdown, a început să vândă și online și a făcut schimbări în ceea ce privește ambalarea, astfel încât produsele să poată fi luate mai rapid de pe rafturi: a crescut numărul de produse ambalate, la gramaje mai mici, în detrimentul produselor vrac.

“Cea mai mare provocare cu care ne-am confruntat și ne confruntăm este siguranța angajaților, pentru că activăm într-un domeniu în care nu se poate lucra de acasă și este necesară prezența zilnică la locul de muncă a peste 90% din angajați”, spune Vușcan.

Potrivit acestuia, rezultatele companiei s-au meținut anul trecut, în ceea ce privește cifra de afaceri și profitul, pe trendul de creștere înregistrat în ultimii ani, iar pentru 2021 (și el atipic, din cauza restricțiilor, care influențează HoReCa și economia în general) depind de cum va evolua puterea de cumpărare a consumatorilor.

Agroland, cea mai extinsă rețea de magazine agricole românești, intră pe bursă ca o companie cu o valoare de peste 200 milioane lei CITEȘTE ȘI Agroland, cea mai extinsă rețea de magazine agricole românești, intră pe bursă ca o companie cu o valoare de peste 200 milioane lei

Elit și-ar dori o susținere mai eficientă a statului pentru sectoarele economice afectate de pandemie și un sprijin substanțial pentru produsele românești în general, indiferent dacă le realizează investitorii români sau cei străini.

În 2019, conform celor mai recente date, Elit Cugir a avut o cifră de afaceri de 495,1 milioane lei (104,3 milioane euro), în creștere cu aproape 20% față de 2018, și un profit de 25,6 milioane lei.

După doi ani de reorganizare, Elit a ieșit din insolvență în 2017, tot atunci fiind preluat de grupul Smithfield de la omul de afaceri Dorin Mateiu.

Compania are fabrici la Cugir, Alba Iulia, București și Arad, precum și o rețea de distribuție și magazine proprii. Printre produsele companiei se numără salamuri, parizer, cârnați, crenvurști, specialități, mici și afumături.

viewscnt
Afla mai multe despre
elit cugir vânzări