Apple și Google au scăzut într-un top anual referitor la reputația brandurilor corporative

Apple și Google au scăzut într-un top anual referitor la reputația brandurilor corporative
scris 14 mar 2018

Apple și Google au scăzut într-un top anual referitor la reputația brandurilor corporative, în timp ce Amazon.com s-a menținut pe prima poziție pentru al treilea an consecutiv, iar Tesla a urcat puternic după ce a trimis un automobil roșu în spațiu, potrivit cercetării efectuate de Harris Poll pe piața americană, transmite Reuters.

Producătorul iPhone a coborât de pe locul al cincilea pe poziția 29, iar Google de pe locul 8 pe 28. În 2016, Apple se afla pe poziția a soua, potrivit sondajului anual Harris Poll Reputation Quotient publicat marți.

Sondajul, efectuat începând din 1999, a intervievat 25.800 de americani adulți, în perioada 11 decembrie 12 ianuarie, în privința reputației celor mai vizibile branduri corporative, scrie News.ro.

Logan, Duster și Sandero, în Top 25 al celor mai bine vândute mașini în Rusia CITEȘTE ȘI Logan, Duster și Sandero, în Top 25 al celor mai bine vândute mașini în Rusia

John Gerzema, directorul general al Harris Poll, a declarat într-un interviu că motivul probabil al scăderii Apple și Google a fost că nu au introdus un număr la fel de mare de produse cu care să atragă atenția consumatorilor, ca în urmă cu câțiva ani, când Google a lansat oferte gratuite, cum ar fi procesorul word Google Docs sau Google Maps, sau când directorul de atunci al Apple, Steve Jobs, a introdus iPod, iPhone și iPad.

Google și Apple se află în acest moment în vale. Nu am ajuns încă la mașini autonome. Nu vedem încă toate produsele de inteligență artificială pe care le vor face”, a spus Gerzema.

Între timp, Amazon.com a rămas pe prima poziție pe care a deținut-o în ultimii cinci ani, cu excepția lui 2015, când a coborât pe locul doi. Gerzema a atribuit poziția de lider deținută de Amazon extinderii prezenței în viețile oamenilor în sectoare cum ar fi cel al magazinelor alimentare, prin intermediul Whole Foods.

Tesla, compania lui Elon Musk, a urcat de pe locul 9 pe locul  3, după ce a trimis în spațiu un automobil Tesla Roadster la bordul unei rachete SpaceX, chiar dacă nu reușește să livreze automobilele la timp.

”Este crainicul de carnaval al timpurilor moderne, este incredibil. Cu această atitudine este capabil să capteze imaginația publicului când fiecare știre este incredibil de negativă. Acoperă un vid de optimism”, a spus Gerzema despre Musk.

Facebook și-a îmbunătățit totuși reputația în sondajul pentru 2018, chiar dacă a fost investigată de parlamentarii americani pentru rolul mediei sociale în eforturile Rusiei de a influența alegerile prezidențiale din 2016. Facebook s-a plasat pe locul 51, cea mai pună poziție din 2014, când a ocupat locul 38, cea mai bună plasare obținută vreodată în acest top.

Compania de producție de film The Weinstein Co și-a făcut debutul pe locul 99 din 100 de poziții, după ce peste 70 de femei l-au acuzat pe co-fondatorul Harvey Weinstein de comportament sexual nepotrivit, inclusiv de viol. Weinstein a negat că ar fi întreținut relații sexuale neconsensuale cu cineva.

Ultimul loc a revenit producătorului japonez de airbaguri Takata, ale cărei produse se pot declanșa cu prea multă forță. Airbagurile Takata au provocat moartea a cel puțin 22 de persoane și rănirea altor câteva sute, cazuri care au dus la cea mai mare campanie de rechemări în servise din istoria industriei auto. Takata și divizia sa americană, TK Holdings, au intrat în faliment.

Primele zece poziții din topul brandurilor corporative sunt ocupate în ordine de Amazon.com, Wegmans Food Markets, Tesla Motors, Chick-fil-A , The Walt Disney, HEB Grocery Company, United Parcel Service, Publix Super Markets, Patagonia și Aldi.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
apple
google
brand
amazon