A fost desemnat câștigătorul licitației pentru construirea segmentului de aproximativ 10 kilometri de pe autostrada A1 Lugoj-Deva. Sorin Grindeanu: E un proiect care a scos peri albi predecesorilor

A fost desemnat câștigătorul licitației pentru construirea segmentului de aproximativ 10 kilometri de pe autostrada A1 Lugoj-Deva. Sorin Grindeanu: E un proiect care a scos peri albi predecesorilor
scris 22 sep 2022

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că a fost desemnat câștigătorul licitației pentru construirea segmentului de aproximativ 10 kilometri de pe autostrada A1 Lugoj-Deva, între localitățile Margina (județul Timiș) și Holdea (județul Hunedoara), acesta fiind firma UMB Spedition. Contestațiile se pot depune în termen de zece zile. Semnarea contractului va avea loc la Timișoara, a precizat Grindeanu.

Sorin Grindeanu a subliniat că firma care a câștigat licitația pentru segmentul lipsă din autostrada Lugoj-Deva este una românească, scrie News.ro.

EXCLUSIV Dacia s-a apropiat în luna august de volumele vândute înainte de criză. Dispariția lui Dokker, marea pierdere a mărcii în 2022 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia s-a apropiat în luna august de volumele vândute înainte de criză. Dispariția lui Dokker, marea pierdere a mărcii în 2022

”A fost desemnat câștgătorul, este un constructor român care și-a făcut treaba foarte bine și care ne dă siguranța că va finaliza în termenii contractului pe care îl vom semna în perioada următoare, că va termina acest contract în condițiile pe care și le asumă de la început. Este constructorul care în acest moment, probabil, e cel mai mare constructor român, cel puțin pe infrastructură rutieră. Este vorba de UMB Spedition, Umbrărescu”, a declarat, la Timișoara, Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a precizat că pot fi depuse contestații în următoarele 10 zile.

”În acest moment, procedura e că CNAIR desemnează câștigătorul, sunt 10 zile în care se pot depune contestații la CNSC. În ultima vreme sunt tot mai puține contestații. După ce se epuizează aceste etape, vom semna contractul la Timișoara. E și proiectare și execuție. E un proiect care a scos peri albi predecesorilor mei și domnului Pistol (directorul CNAIR - n.r.). Unii dintre ei au gestionat prost acest proiect. Realitatea e acum cea pe care o știm. Azi e primul pas, desemnarea câștigătorilor. Se intră în aceste perioade legale în care se poate contesta. Apoi se trece la semnarea contractului. Dacă se contesta, CNSC are 30 de zile să dea o soluție. Cert e că s-a făcut un pas extrem de important”, a adăugat Sorin Grindeanu.

Grindeanu a menționat că proiectarea și execuția acestui proiect vor dura doi ani.

”Proiectarea și execuția e mai mult de 2 ani. A fost condiție la licitație, durata de execuție, fiindcă, deși unii spuneau că nu se mai poate face, că se pierd banii din PNRR și alte asemenea isterii neo-marxiste, uite că se face. Uite că pe A7, finanțat prin PNRR, ieri s-au depus 27 oferte pe un lot. De la Ploiești la Focșani sunt 7 loturi, din care 4 semnate, alte două cu câștigător desemnat. Așa că, eu înțeleg abordările de acest tip, doar că realitatea e cu totul alta și atunci ținta dată colegilor de la CNAIR ca până la sfârșitul anului, pe A7 Ploiești-Pașcani, toate cele 13 loturi să aibă desemnați câștigătorii este în continuare realizabilă, iar pe jumătate din aceste loturi, vom avea semnate contracte. Borna pe care Ministerul Transporturilor, CNAIR, o are de atins în PNRR este ca la anul să aibă semnate 50% din contractele finanțate prin PNRR, o să o îndeplinim cu un an mai devreme”, a precizat Sorin Grindeanu.

Ministrul a reamintit despre durata mare a avizelor de mediu.

”Se pierde mult timp pentru avize de mediu pentru lilieci, gândaci, ce vreți voi, impactul vieții gândacului de Colorado și așa mai departe. Un exemplu este această autostradă a urșilor și pasajele respective. Dar nu mai vreau să ne ocupăm, ăsta e proiectul, așa e finanțat de Comisia Europeană, așa îl facem. Eram premier, în ședința de Guvern era același subiect, am întrebat, avem noi urși acolo? Nu avem! Poate între timp s-a extins arealul. Nu avem timp să discutăm această abordare. Proiectul este în felul acesta, așa e finanțat, iată că avem desemnat și câștigătorul, dar problema rămâne, perioada această foarte lungă pentru obținerea avizului de mediu. Sigur că vorbim de schimbări climatice, de o nouă politică europeană, dar pare că aceste lucruri durează prea mult. Am avut prin Hunedoara acei celebri lilieci”, a mai spus Grindeanu.

Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 kilometri, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul țării, în condițiile în care DN 68A este cel mai tranzitat din zonă, mereu aglomerat, pe care șoferii de TIR-uri și camioane, respectiv cei de autoturisme îl folosesc deopotrivă în lipsa tronsonului de autostradă.

Nouă bucată de autostradă va avea două ”tuneluri pentru urși”, ce vor măsura, însumat, 2,13 kilometri de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale cu câte o cale de circulație pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.

viewscnt
Afla mai multe despre
a1 lugoj-deva
sorin grindeanu