ACEA susține că noile motoare diesel EURO 6 sunt mai puțin poluante decât se arată în ultimele studii. Unde pot fi văzute emisiile reale ale fiecărui motor

ACEA susține că noile motoare diesel EURO 6 sunt mai puțin poluante decât se arată în ultimele studii. Unde pot fi văzute emisiile reale ale fiecărui motor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 iun 2018

Constructorii europeni de automobile susțin noua generație de motoare diesel EURO 6, despre care afirmă că emit mai puține noxe în noile testele reale decât a fost prezentat. ACEA face referire la testele TRUE, efectuate de cei care au declanșat scandalul VW.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În cadrul noilor teste RDE, testarea autovehiculelor va fi în condiții reale de drum, în situații diferite de condus, noxele emise de mașină fiind măsurate cu echipamente mobile. În paralel, noile teste WLTP, care vor intra în vigoare în septembrie anul acesta, completează testele la care este supusă mașina prin măsurarea substanțelor poluante în laborator, în cadrul unor teste mult mai complexe față de cele aanterioare.

Secretrul general al ACEA, asociația industriei auto, a acuzat studiul ”TRUE” că prezintă date false privind emisiiloe noilor motoare EURO 6. Erik Jonnaert susține astfel că „datele din studiul TRUE înșală consumatorii”, spunând același lucru și despre politicienii UE, care află din acest studiu că mașinile diesel nu ar fi „curate”.

Potrivit reprezentantului ACEA; studiul a fost făcut pe rezultate colectate între 2011 și 2017 și nu ia în considerare performanțele motoarelor diesel cu standarde EURO 6, aprobate pe baza noilor teste de emsii din septembrie 2017.

Logica la care face apel Jonnaert este evidentă: „Toate mașinile testate în cadrul TRUE au fost anterioare EURO 6, iar faptul că nu întrunesc cerințele de emisii care au devenit obligatorii după lansarea studiului pe piață nu este surprinzător.”

Dacia Duster primește motorul 1.5 dCi AdBlue, cu rezervor de uree, similar cu cel de pe Mercedes A 180d CITEȘTE ȘI Dacia Duster primește motorul 1.5 dCi AdBlue, cu rezervor de uree, similar cu cel de pe Mercedes A 180d

Potrivit ACEA, industria auto a investit foarte mult pentru îmbunătățirea emisiilor potrivit standardelor EURO 6, iar cele mai recente teste au demonstrat că mașinile diesel noi emit foarte puține noxe nu doar în laborator, ci și pe șosea.

Mai mult, „cercetările făcute de Asociația pentru Controlul Emisiilor prin Catalyst arată că ultima generație de motoare diesel va continua să joace un rol major în atingerea viitoarelor ținte de CO2. Aceste vehicule vor avea un impact pozitiv în îmbunătățirea calității aerului, împreună cu alte măsuri, în zonele unde excesul de NO2 remâne îngrijorător”, se mai arată într-un document ACEA.

Organizația non-profit ICCT (International Council on Clean Transportation), a dat publicității un studiu realizat pe 700.000 mașini, respectiv 4.850 modele din Europa, studiu care arată că motoarele poluează mai mutl decât prevăd standardele în vigoare. ICCT este organizația care a declanșat scandalul Dieselgate, în mijlocul căruia s-a aflat marca VW. Potrivit studiului, chiar și cele mai noi motoare EURO 6 emit de cel puțin 1,5 ori mai multe noxe decât cele admise. Studiul a fost realizat, însă, cu o metodă mai puțin științifică, prin testarea noxelor într-o zonă prin care trece mașina.

Pe site-ul http://www.trueinitiative.org/ poate fi găsit un formular online de căutare a tipurilor de motor și a emisiilor reale pe care ICCT susține că le are, potrivit studiului TRUE.

viewscnt
Afla mai multe despre
diesel
euro 6
acea
studiul true