Achizițiile de vehicule comerciale din Europa continuă să crească. România, la coada clasamentului creșterilor, dar cu achiziții mari la autobuze/microbuze, în special datorită primăriilor

Achizițiile de vehicule comerciale din Europa continuă să crească. România, la coada clasamentului creșterilor, dar cu achiziții mari la autobuze/microbuze, în special datorită primăriilor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 iul 2021

Piața de vehicule comerciale din Europa a crescut și în luna mai, cu mai mult de jumătate, recuperând pierderile înregistrate în pandemie, dar fără să ajungă la nivelurile înregistrate în 2019.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Uniunea Europeană a înmatriculat în luna mai 165.363 vehicule comerciale, cu 51,3% mai multe decât în 2020, însă cu circa 30.000 sub luna mai din 2019. Cele mai mari creșteri au fost consemnate în Lituania și Irlanda, cu peste 300 de procente, dar marile piețe au contribuit cel mai mult: Spania (aproape 90% creștere), Italia (+51,3%), Germania (+46,4%) și Franța (+28,4%) au generat volume mari de vehicule înmatriculate.

Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România

Ca și în cazul autoturismelor, România s-a situat la coada clasamentului creșterilor, cu „numai” 38%, la un volum de 1.886 de vehicule comerciale înmatriculate. Motivul este, pe de o parte, baza de raportare mai bună, deoarece anul trecut piața locală nu s-a prăbușit la fel de mult ca în vest. Pe de altă parte, România are o piață încă mică (doar 1% din totalul UE), una care nu poate genera salturi foarte mari de volume.

După cinci luni, cererea de vehicule comerciale a crescut cu 43,9% față de anul trecut, conform datelor ACEA, fiind înregistrate rezultate pozitive pe toate piețele de pe continent. Evident, cele patru mari piețe au contribuit cel mai mult la avans, Franța și Italia în mod special, ele având totodată și cea mai scăzută bază de raportare de anul trecut.

INFOGRAFICE TOP 10 Dacia Sandero a revenit între cele mai vândute mașini din Europa CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE TOP 10 Dacia Sandero a revenit între cele mai vândute mașini din Europa

România are până acum, în primele cinci luni ale anului, un volum de 9.105 vehicule comerciale înmatriculate, cu 33% mai multe față de anul trecut. Ne situăm în continuare sub volumul înregistrat de Ungaria sau Cehia, dar depășim vânzările de vehicule comerciale din Finlanda, Slovenia sau Grecia.

Segmentul LCV-urilor ocupă cea mai mare pondere, cu 1.232 de unități în mai și 6.252 pe cele cinci luni, având o creștere de 22,2% în acest an, pe o piață europeană care a crescut cu 46,6%. Pe celelalte segmente, volumele sunt mici, dar s-au înregistrat avansuri foarte mari. De exemplu, la camioanele HCV (peste 16 tone), creștere este de 161%, la 562 de unități în mai.

O mențiune la autobuze/microbuze, unde România s-a numărat printre țările cu achiziții mari de astfel de vehicule, în special datorită municipalităților care au cumpărat, cu fonduri europene, autobuze pentru transportul public. Cu 69 de unități în mai și 331 de unități pe intervalul ianuarie – mai, România are o creștere de 42,7%, în condițiile în care piața de autobuze din UE a înregistrat doar un modest 1,8% în acest an, multe dintre țări raportând scăderi ale achizițiilor de autobuze și microbuze.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari vehicule comerciale ue
inmatriculari lcv romania
piata camioane romania