Acțiunile Boeing au scăzut luni cu 5%, ca efect al deciziei companiei americane de a reduce producția de avioane 737 MAX, din cauză că aeronavele sunt consemnate la sol la nivel global după două accidente fatale produse într-un interval de cinci luni, în Etiopia și Indonezia, transmite Reuters.
Anunțul Boeing a influențat negativ și acțiunile furnizorilor companiei. Acțiunile Spirit AeroSystems au scăzut cu 7%, iar cele ale Triumph Group cu 6%. În Europa, titlurile unor furnizori ca Meggitt, Melrose și Safran au scăzut cu 0,4%-2%, scrie News.ro.

Prăbușirea unui avion 737 MAX în Etiopia, luna trecută, și a unei aeronave de acest tip a companiei Lion Air în Indonezia, în octombrie anul trecut, a declanșat cea mai gravă criză din istoria Boeing, mai multe companii luând decizia să suspende livrările de avioane 737 MAX din partea Boeing.
Constructorul american de avioane a anunțat vineri că va reduce producția de avioane 737 cu aproape 20%, semnalând că nu se așteaptă ca autoritățile aviatice să permită avionului să revină prea curând în circulație.
”Această reducere a producției la 42 de unități pe lună ar trebui să rezolve criza MAX, dar cu un impact financiar uriaș în 2019”, potrivit unei note a firmei Cowen.
Analiștii Bank of America Merrill Lynch au redus ratingul acțiunilor Boeing de la ”cumpără” la ”neutru”, afirmând că întârzierile legate de 737 ar putea dura mai mult decât s-a estimat inițial, anticipând un interval de timp de 6-9 luni, față de 3-6 luni.
”Anticipăm acum că MAX va fi consemnat cel puțin până în iulie 2019, în cel mai bun caz, trecerea la o producție de 42 de avioane 737 pe săptămână ne indică o incertitudine mai mare pentru perspectiva pe termen scurt și lung, atât pentru program cât și pentru stocuri”, a afirmat într-o notă Ken Herbert, analist la firma Canaccord Genuity.
Încluzând pierderile de luni, consemnarea avioanelor 737 MAX a redus capitalizarea bursieră a Boeing cu circa 26 de miliarde de dolari.