Airbus intensifică testarea unei noi tehnologii pentru aripi de avioane

Airbus intensifică testarea unei noi tehnologii pentru aripi de avioane
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 iul 2023

Airbus intensifică testarea unei noi tehnologii pentru aripi de avioane, în timp ce compania pune bazele unui succesor al celei mai vândute serii de aeronave A320, dar se confruntă cu necesitatea de reducerea a costurilor, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Ministrul britanic al Industriei, Nusrat Ghani, a inaugurat marți o fabrică de tehnologie a aripilor în sud-vestul Angliei, pentru a ajuta la proiectarea și construirea de aripi care sunt mai lungi, mai ușoare, mai subțiri și cu vârfuri pliabile, pentru a zbura mai sustenabil, scrie News.ro.

Marca Volkswagen investește un miliard de euro în America de Sud și vrea să crească cu 40% CITEȘTE ȘI Marca Volkswagen investește un miliard de euro în America de Sud și vrea să crească cu 40%

”Este programul nostru de a pregăti tehnologiile de care vom avea nevoie pentru următoarea generație de avioane Airbus, oricare ar fi aceasta”, a declarat reporterilor Sue Partridge, șefa programului Wing of Tomorrow al companiei.

Inaugurarea vine în timp ce Boeing cercetează un concept alungit, ultra-ușor numit Transonic Truss-Braced Wings.

Alegerea proiectării aripilor și a metodelor de producție de către oricare dintre producători, împreună cu dezvoltarea motoarelor, vor modela competiția aeronavelor până în a doua jumătate a secolului.

Surse din industrie estimează că Airbus cheltuie ”sute de milioane” de dolari pentru Wing of Tomorrow.

Oficial, cercetarea ar putea aduce beneficii oricărui proiect, dar toți ochii sunt ațintiți asupra unui succesor al A320 cu un singur culoar, despre care Airbus a spus că ar putea fi introdus între 2035 și 2040.

”Este vorba despre pregătirea tehnologiei pentru un viitor produs cu un singur culoar, deci un produs cu o rată (de producție) mare”, a spus Partridge despre un set de modele demonstrative.

Piața auto a crescut și în iunie, cu ajutorul Programului Rabla. La Dacia, două modele în contrast: Spring crește masiv, Jogger, în scădere CITEȘTE ȘI Piața auto a crescut și în iunie, cu ajutorul Programului Rabla. La Dacia, două modele în contrast: Spring crește masiv, Jogger, în scădere

El a mai spus: ”Trebuie să dezvoltăm tehnologii compozite pentru a reduce greutatea aripii, dar trebuie să fie la costul potrivit și capacitatea de producție potrivită”.

În prezent, cel mai bine vândut A320/321 și Boeing 737 sunt fabricate din aluminiu, dar designerii cred că materialele compozite vor permite viitoarelor aripi să fie conice, în moduri noi, eficiente.

Principalul obstacol este faptul că piesele din compozit costă mai mult, un dezavantaj care este mai greu de recuperat la prețurile ridicate  ale A320 și 737,  comparativ cu avioanele mai mari deja fabricate din materiale compozite.

Partridge a spus că Airbus discută cu cel puțin trei furnizori pentru a reduce costurile și a fabrica piesele mai eficient.

Introducerea aripilor de carbon la avioanele cu un singur culoar poate necesita, de asemenea, o revoluție a producției pentru a ține pasul cu obiectivele de producție care sunt în prezent de 10 ori mai mari decât pentru avioanele mari.

În prezent, compozitele aerospațiale sunt fabricate în cuptoare sub presiune numite autoclave, care au nevoie de spațiu și energie.

Partridge a confirmat că Airbus studiază dacă să construiască aripi fără autoclave.

CONFIRMARE Prețul ofertei de la Hidroelectrica este de 104 lei/acțiune și valoarea de piață a companiei de 9,4 miliarde euro. FP vinde întregul pachet de 20% din acțiuni și intermediarii realocă suplimentar către tranșa de retail CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Prețul ofertei de la Hidroelectrica este de 104 lei/acțiune și valoarea de piață a companiei de 9,4 miliarde euro. FP vinde întregul pachet de 20% din acțiuni și intermediarii realocă suplimentar către tranșa de retail

Până acum, doar un avion rusesc nou a folosit pe deplin această metodă pentru aripi, dar adaptarea acesteia la volumele Airbus sau Boeing ar necesita investiții semnificative și progrese în ceea ce privește costurile, spun analiștii.

Pe măsură ce aripile devin mai lungi, testele la fabrica Filton - unde a fost dezvoltat o parte din avionul anglo-francez Concorde - includ vârfuri de aripi pliabile pentru a intra prin porțile de parcare, amintind de Boeing 777X.

”Fizica ne spune că pentru a obține o aripă mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, trebuie să fie mai lungă și mai subțire. Asta înseamnă că trebuie să creștem întinderea aripii”, a spus Partridge.

Partridge a refuzat să spună când va alege Airbus între zeci de tehnologii pe care le testează, dar a spus că va fi pregătită pentru orice decizie de afaceri cu privire la un nou program.

Analiștii spun că lucrările la un model al anului 2035 ar trebui să fie lansate până în 2027-28.

Întrebat dacă noua tehnologie ar putea fi folosită pentru a moderniza modelele existente, cum ar fi A321, Partridge a răspuns ”da, teoretic”.

Surse din industrie spun că Airbus ar putea profita de o parte din cercetare dacă va continua cu o versiune a avionului mai mic A220.

Airbus nu a spus ce ar implica avionul, cunoscut intern ca ”A220 Stretch”, dar sursele spun că unul dintre scenarii necesită aripi noi și motoare, pentru intrarea în serviciu nu înainte de 2030.

viewscnt
Afla mai multe despre
airbus
avioane