Aleșii fac și ei autostrăzi tot pe hârtie: Un proiect de lege obligă Guvernul să construiască ”Autostrada Estului” în cel mult 4 ani

Aleșii fac și ei autostrăzi tot pe hârtie: Un proiect de lege obligă Guvernul să construiască ”Autostrada Estului” în cel mult 4 ani
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 29 sep 2018

Parlamentari din toate partidele, exasperați că niciun guvern nu construiește o autostradă care să unească Moldova de Transilvania, au inițiat anterior un proiect care să oblige Guvernul să realizeze construcția în doar 4 ani. Proiectul este însă suspect de neconstituționalitate, susține Guvernul. Acum, alți parlamentari s-au gândit să impună și ei, prin lege, construcția Autostrăzii Estului, care să fie construită tot în câțiva ani și care să lege orașele Galați, Brăila, Buzău și Ploiești.  

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Un proiect de lege care impune Guvernului construcția, în doar patru ani, a unei autostrăzi de 311 kilometri, cu un cost estimat la circa 9 miliarde de euro, a fost adoptat tacit în Senat la finele anului trecut. Autostrada ar trebui să lege Târgu Mureș de Iași și Ungheni și s-ar numi „Autostrada Unirii”. În 10 ani, însă, Ministerul Transporturilor nu a finalizat nici studiile de fezabilitate pentru autostradă și a programat terminarea construcției pentru anul 2030.

Chiar la scurt timp de la adoptarea tacită, Ministerul Transporturilor anunța că va lansa anul acesta fazele premergătoare proiectului, însă acest lucru nu s-a întâmplat până acum.  Abia în planul de acțiune al Guvernului pentru perioada septembrie - decembrie 2018 este menționată adoptarea unei hotărâri de guvern pentru aprobarea studiului de fundamentare. Deputatul ALDE Varujan Vosganian a solicitat recent premierului Viorica Dăncilă să se asigure că lucrările vor fi începute, avertizând că astfel de studii au mai fost realizate, dar, nefiind urmate de acțiuni concrete, au devenit inutile.

La rândul său, fostul premier Tudose a atras, anul trecut, atenția parlamentarilor că judecătorii Curții Constituționale au decis că Parlamentul nu își poate exercita competența de autoritate legiuitoare în mod discreționar, oricând și în orice condiții, adoptând legi în domenii care aparțin în exclusivitate actelor cu caracter inferior legilor, precum hotărârile de guvern sau alte acte de natură administrativă.   

Atenție, șoferi: Mașinile BNR - asemenea poliției, jandarmeriei, ambulanței, armatei sau SPP - vor avea prioritate pe drumurile publice CITEȘTE ȘI Atenție, șoferi: Mașinile BNR - asemenea poliției, jandarmeriei, ambulanței, armatei sau SPP - vor avea prioritate pe drumurile publice

În pofida acestor argumente, mai mulți parlamanetari PMP au decis să recurgă la același exercițiu politic și să inițieze un proiect de lege pentru aprobarea obiectivului de investiții “Autostrada Estului”.

Aceasta ar trebui să unească rutier orașele Galați, Brăila, Buzău și Ploiești, urmând a fi finanțată de la bugetul de stat, credite și fonduri europene. Termenul de finalizare ar trebuie să fie de cel mult 4 ani, începând cu 1 ianuarie 2019, adică 2022 inclusiv.

Inițiatorii îți susțin proiectul argumentând că zona Galați-Brăila se încadrează în categoria celor cu cea mai mică densitate de agenți economici, care înregistrează și cele mai slabe performanțe economice, iar restructurările industriale au avut ca efect creșterea ratei șomajului.

Liber la achiziții mai scumpe. Standardele de cost pentru lucrările de investiții publice au fost abrogate și vor fi stabilite pe proprie răspundere de beneficiarii fondurilor de la buget CITEȘTE ȘI Liber la achiziții mai scumpe. Standardele de cost pentru lucrările de investiții publice au fost abrogate și vor fi stabilite pe proprie răspundere de beneficiarii fondurilor de la buget

De asemenea, Brăila și Buzău sunt județe cu comune aflate în zone greu accesibile și la mare distanță de centrele urbane, care concentrează diferite oportunități și servicii, ia acestea au fost, în mod tradițional, zone tradiționale de emigrație definitivă a forței de muncă. Prin urmare, acestea au o populație îmbătrânită, cu acces limitat la servicii, infrastructură tehnico-edilitară și echipamente publice deficitare și o pondere foarte ridicată a populației ocupate informal în agricultura de subzistență.

Dincolo de aceste amenințări care vizează Regiunea de dezvoltare Sud-Est, există însă și numeroase oportunități în zonă, susțin autorii proiectului.

Astfel, Galați și Brăila dețin zone libere, iar cel mai performant parc științific este cel care funcționează în Galați, care se concentrează în special pe sectorul IT (software). Totodată, revalorizarea porturilor Galați și Brăila, prin dezvoltarea facilităților de transport intermodal, ar constitui o premisă pentru accesibilizarea transferului mărfurilor în zonă și în țară.  

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada
est
galati
braila
buzau
ploiesti
proiect
lege
pmp
guvern