Alstom vrea să conteste licitația organizată de CFR SA privind modernizarea subsecțiunilor Brașov – Apața și Cața – Sighișoara. ”CFR a atribuit contractul unei asocieri cu o ofertă semnificativ mai mare”

Alstom vrea să conteste licitația organizată de CFR SA privind modernizarea subsecțiunilor Brașov – Apața și Cața – Sighișoara. ”CFR a atribuit contractul unei asocieri cu o ofertă semnificativ mai mare”
scris 7 iul 2018

Grupul industrial francez Alstom ia în calcul să conteste licitația organizată de CFR pentru modernizarea subsecțiunilor Brașov - Apața și Cața – Sighișoara, contract de 3,14 miliarde lei fără TVA. Reprezentanții Alstom au reacționat vineri și spun că CFR a decis atribuirea acestui contract către asocierea clasată pe locul al treilea, prețul acestei ofertei fiind semnificativ mai mare.

”În data de 5 iulie 2018 am luat act despre decizia CNCF CFR SA de a atribui licitația pentru modernizarea subsecțiunilor Brașov – Apața și Cața – Sighișoara către Asocierea Brasig, formată din Strabag-Swietelsky. Deși Consorțiul din care facem parte (Asocierea Railworks formată din Alstom, Aktor, Euro Construct Trading ’98 și Arcada) a fost anterior declarat admisibil și s-a clasat pe locul I, CFR a decis atribuirea acestui contract către asocierea clasată pe locul al treilea, prețul acestei ofertei fiind semnificativ mai mare”, spun reprezentanții Alstom.

Aceștia afirmă că, analizând motivele deciziei invocate în comunicarea primită, au constatat faptul că se referă la starea de insolvență a unuia dintre partenerii noștri de consorțiu, ”deși credem că acest lucru contravine atât legii insolvenței cât și legislației naționale și europene în materie de achiziții publice”, scrie News.ro.

”Alstom își rezervă dreptul de a recurge la toate mijloacele pe care legea ni le pune la dispoziție pentru a contesta această decizie, atât la nivel național, cât și European”, adaugă oficialii Alstom.

Compania Națională de Căi Ferate CFR a anunțat joi că a desemnat asocierea Brasig Strabag -Swietelsky câștigătoare a procedurii de licitație publică pentru modernizarea subsecțiunilor Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, aflate pe secțiunea Brașov - Sighișoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.

Un loc de parcare în Hong Kong - vândut pentru 765.000 de dolari CITEȘTE ȘI Un loc de parcare în Hong Kong - vândut pentru 765.000 de dolari

”Oferta financiară a asocierii Brasig Strabag - Swietelsky a fost de  3.143.153.533 lei fără TVA, contractul de achiziție publică urmând a fi încheiat și semnat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații”, a anunțat CFR într-un comunicat.

Sursa de finanțare pentru modernizarea subsecțiunilor Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, iar durata de execuție va fi de patru ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

”Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură și suprastructură feroviară: terasamente, linii CF, consolidări poduri, podețe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicații, comunicații pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalații termoventilație, apărări de maluri, semnalizare, protecția mediului”, spun oficialii CFR.

Prin modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare se asigură condiții tehnice pentru circulația trenurilor de călători și marfă cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de călători și de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creșterea gradului de confort și de siguranță a traficului feroviar.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr
alstom