Amenda penală pe care CFR SA trebuia să o achite în dosarul deschis în urma unui accident feroviar din 2014, din județul Hunedoara, a fost redusă de instanță, în apel

Amenda penală pe care CFR SA trebuia să o achite în dosarul deschis în urma unui accident feroviar din 2014, din județul Hunedoara, a fost redusă de instanță, în apel
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 nov 2019

Curtea de Apel Alba Iulia a redus amenda penală pe care Compania Națională CFR SA fusese obligată să o achite în dosarul de vătămare corporală din culpă în care a fost judecată după ce unei persoane i-a fost amputat brațul stâng, într-un accident feroviar produs în 2014, în județul Hunedoara. Astfel, instanța a admis apelul declarat de CFR SA și a redus amenda de la 1,2 milioane de lei la 75.000 de lei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Reprezentanții Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție au anunțat, luni, că printr-o decizie din 17 octombrie a Curții de Apel Alba Iulia, pronunțată în dosarul penal nr.2174/240/2017, a fost admis apelul declarat de inculpata Compania Națională Căi Ferate CFR SA împotriva unei sentințe penale din 4 martie 2019 a Judecătoriei Hațeg, scrie News.ro.

Astfel, instanța de apel a dispus reducerea pedepsei de la 1.200.000 de lei amendă penală la 75.000 de lei amendă penală, înlăturarea pedepsei complementare prev. de art. 136 alin. 3 lit. f Cod penal, cu menținerea restului dispozițiilor sentinței apelate.

Volkswagen va investi 60 de miliarde de euro în mașina viitorului până în 2024 CITEȘTE ȘI Volkswagen va investi 60 de miliarde de euro în mașina viitorului până în 2024

Decizia este definitivă.

În 27 decembrie 2017, Compania Națională ”Căi Ferate Române” (CFR) a fost trimisă în judecată pentru vătămare corporală din culpă în cazul unui accident feroviar produs în județul Hunedoara în 2014, în care unei persoane i-a fost amputată o mână, alte șase persoane fiind implicate. Procurorii au stabilit că CFR nu a montat indicatoare de orientare pentru călători, aceștia neștiind unde să aștepte un tren, iar stația unde s-a produs accidentul nu era autorizată să funcționeze.

În rechizitoriul întocmit de procurorii Secției de urmărire penală și criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție se arăta că, în 14 septembrie 2014, în jurul orei 00.30, în stația de cale ferată Subcetate, din județul Hunedoara, a avut loc un accident de trafic feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputat brațul stâng.

"Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în stație cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aștepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aștepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Persoană vătămată, împreună cu alte șase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aștepta pe o linie și a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenților de aer provocați, s-a dezechilibrat și a căzut la pământ, cu brațul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roțile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat”, anunțau procurorii.

Potrivit acestora, "accidentul s-a produs ca urmare a faptei inculpatei Compania Națională CFR S.A. de a nu realiza în stația de cale ferată Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceștia să poată identifica peroanele și platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, așa cum compania era obligată”.

”Precizăm că, potrivit art. 20 al Regulamentului privind transporturile pe căile ferate din România, «Informarea călătorilor despre posibilitatea de orientare în stație, despre trenul care îi interesează, precum și despre alte condiții de călătorie se face cu ajutorul indicatoarelor, tablourilor de sosire și de plecare a trenurilor, avizelor scrise, anunțurilor prin stația de amplificare sau verbal»”, mai arătau procurorii.

Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat CITEȘTE ȘI Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat

Totodată, aceștia afirmau că din probe a rezultat și faptul că stația CF Subcetate nu deținea autorizație de funcționare și nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcționând ilegal.

Dosarul fusese trimis, spre soluționare, Judecătoriei Hațeg.

În 4 martie 2019, Judecătoria Hațeg a decis condamnarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA pentru vătămare corporală din culpă, la 1.200.000 de lei amendă (5.000 lei x 240 de zile amendă). De asemenea, instanța aplicase inculpatei pedeapsa complementară a afișării în extras a hotărârii definitive de condamnare, respective a dispozitivului acesteia, în toate stațiile CFR de pe teritoriul țării, pentru o perioadă de trei luni.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr
amenda penala