ANALIZĂ Piața auto din România a intrat pe un trend crescător, dar încheie 2020 cu un declin de peste 22%. Schimbarea interesului românilor către SUV-uri INFOGRAFICE

ANALIZĂ Piața auto din România a intrat pe un trend crescător, dar încheie 2020 cu un declin de peste 22%. Schimbarea interesului românilor către SUV-uri INFOGRAFICE
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 ian 2021

Piața auto din România a încheiat anul 2020 cu patru luni consecutive de creștere, marcând potențialul unei reveniri în 2021.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Date APIA analizate de Profit.ro arată că înmatriculările de autovehicule din țară, în 2020, au scăzut cu 22,6%. Vânzările de autovehicule (autoturisme și vehicule comerciale) au scăzut în România cu un procent comparabil cu cel din Europa, respectiv 22,6%, la un volum de 18.363 de unități, după ce luna decembrie a adus a patra creștere consecutivă, 18,5%, ultima lună a anului fiind și cea mai bună pentru vânzările de automobile, în 2020.

Criptomonedele nu mai au un viitor criptat: OCDE și UE doresc reglementarea monedelor digitale. O nouă directivă la orizont CITEȘTE ȘI Criptomonedele nu mai au un viitor criptat: OCDE și UE doresc reglementarea monedelor digitale. O nouă directivă la orizont

Impactul pandemiei a produs și unele modificări în clasamentul mărcilor, astfel că, după Dacia, care a raportat 42.356 unități înmatriculate, pe locul al doilea și cea mai vândută marcă de import a fost Renault (11.796), aceasta fiind urmată de VW (10.957), Skoda (10.288), Ford (9.910) și Toyota (6.870).

ANALIZĂ Piața auto din România a intrat pe un trend crescător, dar încheie 2020 cu un declin de peste 22%. Schimbarea interesului românilor către SUV-uri INFOGRAFICE

Pe segmentul de autoturisme, așa cum am prezentat deja pe baza cifrelor DRPCIV, volumul înmatriculărilor s-a ridicat la 15.814 unități, în decembrie, cu o creștere de 16,2%, respectiv 125.004 unități pe întreg anul, cu o scădere de 21,7%. Liderul pieței, Dacia, a înmatriculat 39.940 de autoturisme (-20,6%), pe locurile următoare situându-se Skoda, Renault, VW și Ford.

ANALIZĂ Piața auto din România a intrat pe un trend crescător, dar încheie 2020 cu un declin de peste 22%. Schimbarea interesului românilor către SUV-uri INFOGRAFICE

ANALIZĂ Piața auto din România a intrat pe un trend crescător, dar încheie 2020 cu un declin de peste 22%. Schimbarea interesului românilor către SUV-uri INFOGRAFICE

Analiza arată că schimbarea interesului românilor către SUV-uri a condus la inversarea pozițiilor în clasament. Dacă anul trecut segmentul compact (clasa C) era pe primul loc în preferințele clienților, în acest an SUV-urile se află pe primul loc, chiar dacă au înregistrat o scădere de 15,8%. Ponderea acestui tip de caroserie a urcat la 37,8% din piață, în timp ce compactele au 33,5%, fiind urmate de clasa B, cu 21,3%. Clasele E și F (limuzinele premium mari) au avut cele mai mari scăderi.

Situația în funcție de combustibili evidențiază două lucruri importante: o revenire ușoară a motorizărilor diesel, cu 0,5 puncte procentuale, la o pondere din piață de 26,9%, și o scădere mai mare a motorizărilor pe benzină, în detrimetul celor hibrid și electrice. Ponderea motoarelor exclusiv pe benzină a fost în 2020 de 66% din piață. Explicația vine din faptul că motorizările hibrid, care au înregistrat o creștere masivă, au luat locul multora dintre motoarele pe benzină, ele nefiind altceva decât motoare pe benzină ajutate de un sistem electric, cu sau fără încărcare la priză.

Dacia anunță o scădere de 29% a vânzărilor în 2020, dar o creștere a cotei de piață în România, în pofida pandemiei, și cu ajutorul mașinilor livrate Poliției Române CITEȘTE ȘI Dacia anunță o scădere de 29% a vânzărilor în 2020, dar o creștere a cotei de piață în România, în pofida pandemiei, și cu ajutorul mașinilor livrate Poliției Române

În total, vehiculele electrificate au însumat în 2020 8.902 unități, o creștere de 33,3% față de anul trecut, din care mașinile electrice 100% au fost 2.846, cu un plus de 89% față de 2019. Cea mai mare creștere a fost cea a mașinilor hibrid plug-in (cu încărcare la priză), 158%, cu 1.037 unități înmatriculate, în timp ce hibridele clasice au fost cele mai multe, 5.019 autoturisme, cu numai 5,2% mai multe. Cele mai multe automobile electrice au fost vândute de Renault (934), VW (662), Skoda (425), Hyundai (294) și Mercedes (275).

ANALIZĂ Piața auto din România a intrat pe un trend crescător, dar încheie 2020 cu un declin de peste 22%. Schimbarea interesului românilor către SUV-uri INFOGRAFICE

Segementele de vehicule comerciale au înregistrat un declin total, în 2020, de 23,2%, după o lună decembrie puternică, ce a marcat o revenire cu aproape 40% față de anul anterior. Ford este liderul absolut al acestor segmente, în secial cu modelele Transit, însă Dacia, aflată pe locul al doilea, a performat foarte bine, în special în decembrie, cu modelul Dokker.

SURSA INFOGRAFICE: APIA

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari romania
apia