APIA critică proiectul PMB de subvenționare a achiziției de taxiuri nepoluante: „Remarcăm o inconsistență a detaliilor”

APIA critică proiectul PMB de subvenționare a achiziției de taxiuri nepoluante: „Remarcăm o inconsistență a detaliilor”
scris 4 oct 2019

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a trimis o analiză însoțită de propuneri de modificare a proiectului Pirmăriei Municipiului București intitulat „Rabla pentru taximetre”.

Competențele digitale definesc viitorul: cum va arăta piața muncii, conform unui studiu IDC CITEȘTE ȘI Competențele digitale definesc viitorul: cum va arăta piața muncii, conform unui studiu IDC

APIA critică în termeni destul de duri proiectul primărirei, prin intermediul căruia edilii vor să ofere o subvenție de 3.000 de euro fiecărui taximetrist care vrea să-și înlocuiască mașina cu una mai puțin poluantă. Printre punctele criticate se numără ambiguitatea referitoare la norma de poluare pe care ar trebui să o aibă noile taxiuri cumpărate cu eco-voucherul oferit de primărie, lipsa unei prevederi explicite despre mașini electrice.

APIA precizează că apreciază inițiativa „extrem de binevenită și oportună”, dar spune că „elementele de detaliu ne fac să remarcăm o inconsistență a acestora în raport cu maximizarea efectelor urmărite.”. Iată argumentele APIA prin care încearcă să demonstreze că proiectul nu este bine făcut:

„1. Ar fi fost o ocazie excelentă pentru Municipiul București de a se asigura că un anumit număr (procent, de ex : 30%) din aceste noi autoturisme ce vor fi achiziționate pentru a utilizate în regim de taxi sunt electrice (integral sau plug-in) sau hybride. Acest fapt ar fi constituit un răspuns aplicat al inițiatorilor proiectului în raport cu prevederile Legii nr 37/2018 (art.3) privind promovarea transportului ecologic

2. Pentru a putea fi puse pe piață, autoturismele noi nu pot avea astazi decât motoare care corespund standardelor de poluare Euro6. Prin urmare, este inutilă precizarea din proiect referitoare la aceasta normă de poluare. Se poate însă face precizarea ca acestea să fie Euro6d sau Euro6d-TEMP EVAP-ISC, fapt ce le va exclude pe cele 6d-TEMP, care nu mai pot fi puse pe piață dupa 1 sept 2019 decât dacă sunt incluse în procedura de sfârșit de serie.

3. Textul Proiectului exclude, din nou, fără motiv temeinic, o anumită tehnlogie, respectiv cea diesel, deși autoturismele noi echipate cu motoare diesel au emisii poluante aproape la același nivel cu cele pe benzină, avand însă emisii de CO2 mai scăzute (cu cca. 15-20%). Pe de altă parte, această excludere vine în contradicție cu faptul că sunt însă eligibile autoturismele diesel hibrid (deși și acestea corespund normei de poluare Euro6 pentru care dieselul este totuși neeligibil). Și ar mai fi un detaliu de clarificat: cele plug-in sunt eligibile ? (nu este precizat).”, se mai întreabă cei de la APIA.

FOTO Mitsubishi anunță premiera unui nou SUV, hibrid EV cu range extender și patru motoare electrice CITEȘTE ȘI FOTO Mitsubishi anunță premiera unui nou SUV, hibrid EV cu range extender și patru motoare electrice

Constructorii și importatorii de automobile din România amintes și de inițiativele din două orașe românești, Suceava și Reșița, care au decis să instituie restricții sau limite pentru acordarea de licențe ale taxiurilor, în funcție de motorizarea pe care o au.

Primăria București a anunțat recent că vrea să introducă un sistem de eco-vouchere prin care să-i stimuleze pe taximetriști să-și înlocuiască mașinile poluante Euro 1 - Euro 4, cu mașini noi, nepoluante. Ei ar putea primi un voucher în valoare de 3.000 de euro, care se va scădea din prețul mașinii. Voucherul s-ar putea combina cu subvențiile acordate prin Programul Rabla și Rabla Plus.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
taxi
vouchere primaria bucuresti taxi
apia
rabla taxiuri