Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României

Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 ian 2024

Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă construit vreodată în România. Este vorba despre lotul doi al drumului de mare viteză care va face legătura între Sibiu și Vâlcea. Șoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri și viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Specialiștii în infrastructură susțin însă că șansele sunt mici ca termenul să fie respectat.   

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Muncitorii au început azi defrișarea în zona Câineni. Este o operațiune de durată, pentru că o treime din secțiunea lotului 2 este împădurită. Va mai dura câteva luni până când primele utilaje vor fi aduse în zonă, arată Observator News.

VIDEO&FOTO - ANUNȚ Când încep lucrările la o nouă secțiune pe Autostrada Sibiu - Pitești. Imagini spectaculoase, cu sute de muncitori și utilaje CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO - ANUNȚ Când încep lucrările la o nouă secțiune pe Autostrada Sibiu - Pitești. Imagini spectaculoase, cu sute de muncitori și utilaje

Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: Va fi cel mai mare ecoduct care va fi realizat pe toată secțiunea. Va uni undeva în zona Lazaret, va uni cei doi versanți, peste calea ferată, peste DN 7 și peste râul Olt.

Tronsonul, cu o lungime de 31,3 kilometri, va lega Boița, din județul Sibiu, de localitatea Cornetu, în Vâlcea. Pentru această bucată de autostradă, Compania de Drumuri Naționale a semnat cu turcii de la Mapa-Cengiz un contract de 860 de milioane de euro.

România, în top la accidente rutiere în afara țării. Firmele de asigurări se plâng că sunt prea multe accidente făcute de români în străinătate CITEȘTE ȘI România, în top la accidente rutiere în afara țării. Firmele de asigurări se plâng că sunt prea multe accidente făcute de români în străinătate

Bogdan Alexandru, coordonator șantier: Zona este foarte accidentată. foarte aproape de noi este râul Olt și pe această zonă vom avea viaducte foarte greu de construit și lucrări multe de consolidare.

Lucrările sunt complexe, însă constructorii se laudă că au mai avut astfel de provocări și că le-au făcut față.

Kutlu Katar, constructor: Traversăm Carpații și putem spune că e cea mai dificilă parte a autostrăzii, dar avem suficientă experiență și putere și sigur vom termina la timp.

Vor fi aduse aici, în mare parte, utilaje din Turcia. La fel, și muncitori.

Bogdan Alexandru, coordonator șantier: Vom aduce muncitori din străinătate. Vom apela și la forța de muncă locală, calificată. Au fost construite tronsoane de autostradă în zonă, dar după cum știm, în România, e o mare problemă cu forța de muncă mai ales în construcții.

Lucrările ar trebui să fie finalizate până în 2028, dar Asociația Pro Infrastructura susține că deja sunt întârzieri.

CONFIRMARE Date oficiale: Dacia a livrat aproape 660.000 de mașini în 2023, Renault de două ori mai multe CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Date oficiale: Dacia a livrat aproape 660.000 de mașini în 2023, Renault de două ori mai multe

Ionuț Ciurea, asociația Pro infrastructură: Sunt multe probleme birocratice pe lot. În primul rând e o problemă cu accesul unde sunt păduri, cu terminarea studiului geotehnic. Deci, nici vorbă să fie terminată toată documentația astfel încât să se poate executa cap-coadă.

Când va fi gata, autostrada Sibiu – Pitești va avea 122 de kilometri, ceea ce înseamnă că drumul care acum se face uneori în 2-3 ore ar putea fi parcurs în mai puțin de 60 de minute.  

viewscnt
Afla mai multe despre
autostradă
drumuri