BMW Group a reușit să obțină a optulea an consecutiv de vânzări record, cu 2,49 milioane de autovehicule vândute în 2018, pentru cele trei mărci ale grupului, BMW, MINI și Rolls Royce.
Mărcile din grupul BMW au reușit să livreze 2.490.664 vehicule în anul 2018, o valoare cu 1,1% mai mare decât în 2017, din care vehiculele electrice ale BMW și MINI au crescut cu 38,4%, la 142.617 unități. Marca din centrul grupului, BMW, a reușit să vândă 2,12 milioane de unități, cu 1,8% mai multe decât în anul precedent.
Creșterea s-a bazat în special pe modelele din familia X, SUV-uri din toate segmentele, care au contabilizat nu mai puțin de 792.590 exemplare, respectiv 37,3% din totalul vânzărilor, în creștere de la 33,8% anul trecut. Volumul SUV-urilor livrate a crecut cu peste 12 procente. Un alt vector de creștere a fost modelul Serie 5, care a devenit disponibil pe totate piețele globale în 2018. Vedeta portofoliului BMW a reușit, cu toate versiunile sale, să atingă 328.997 unități, cu 12,7% mai multe decât în anul precedent.
„Suntem mândri că am obținut cel mai bun rezultat din istorie, în ciuda unui număr mare de schimbări de modele importante și a unor semnificative furtuni în mai multe piețe majore”, spune Pieter Nota, șeful vânzărilor grupului și al mărcii BMW. Acesta a mai spus că are încredere că acest moment bun va continua și în 2019.
Divizia de performanță M a reușit de asemenea un record, depășind pentru prima dată 100.000 de vehicule vândute, cu doi ani mai devreme decât ținta fixată anterior. Printre modelele cele mai vândute din această divizie se numără X3 M40i, urmat de M2 și M5.
Și Rolls Royce, marca de lux a grupului, a generat vânzări record, cu 4.107 unități livrate, cu 22,2% mai multe decât anul precedent, cu modelele Ghost, cel mai bine vândut, și Phantom, cea mai mare creștere, în rolul de factori de creștere.
Brandul MINI nu a reușit să țină pasul cu BMW și Rolls și a înregistrat o scădere de 2,8%, raportat la 2017, un an record pentru marcă, cu 361.531 unități vândute. Pentru 2019, șefii companiei mizează pe lansarea lui MINI Elctric, care ar trebui să aducă noi clienți în portofoliu.
Pe regiuni, Germania, Asia, China și cele două Americi au adus creșteri pentru mărcile BMW, în timp ce Europa, în ansamblul ei, Marea Britanie și Japonia au contribuit cu scăderi la rezultatele finale.