Mișcările de prețuri ale producătorului de mașini electrice Tesla continuă să facă valuri în rândul șefilor de companii auto din toată lumea. Carlos Tavares, cel care conduce Stellantis, a comentat ironic și el recentele decizii ale lui Elon Musk.
Prezent în cadrul unui simpozion pe teme auto, Carlos Tavares, CEO al grupului Stellantis, a fost întrebat în ce măsură reducerile de prețuri ale mașinilor Tesla reprezintă o decizie corectă care ar putea fi luată și de alți constructori.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Portughezul care conduce Stellantis a subliniat că „nu este realistică o creștere a vânzărilor de 50% în fiecare an” și că acest aspect „reprezintă un semnal puternic”, precizând că are „un mare respect” pentru Elon Musk și pentru munca lui. Dar nu a pierdut ocazia să critice reducerile de prețuri ale mașinilor. „Ați văzut marja Tesla? 16 procente în trimestrul patru din 2022 și acum, în trimestrul unu din 2023 11 procente. Wow! Bine ai venit în lumea mea, Elon Musk”, a spus Tavares, amintind că nimic nu poate opri legătura dintre prețuri și marjele de profit, potrivit Automobilwoche.
Stellantis a obținut în 2022 o marjă de 13 procente, depășindu-și mai devreme cu 8 ani ținta de 12% stabilită pentru 2030. Valoarea este foarte bună pentru un constructor auto de volum, niveluri mai ridicate fiind specifice, de obicei, mărcilor premium și de lux.
Până acum mai mulți șefi au comentat aceste ieftiniri ale mașinilor Tesla, unii fiind de părere că ar trebui să le urmeze, cum este cazul lui Jim Farley, de la Ford, alții considerând că nu este un exemplu bun de urmat. Șeful Renault, Luca de Meo, dar și Oliver Blume, șeful VW, ambele companii având ținte ambițioase în segmentul electric, au declarat că nu pot ieftini mașinile electrice, deoarece prețurile de producție au crescut.

În același timp, publicația Automobilwoche susține că a stat de vorbă cu un dealer de automobile din Germania care a declarat că i-a fost solicitat de către Tesla accesul la un teren pentru a-și parca mașinile fabricate în Berlin și nevândute. Este una dintre explicațiile privind reducerile de prețuri, care are avea la bază creșterile accelerate de producție din uzinele Tesla din Germania și China, pe fondul reducerii masive a cererii de automobile.
Tesla a înregistrat o creștere foarte mare a vânzărilor sale pe fondul ieftinirilor din ultimele trei luni, Model Y fiind cel mai vândut automobil din Europa în primul trimestru din 2023. Costul acestor vânzări accelerate a fost însă pierderea a patru procente din marja de profit, expresia folosită de cei din industrie fiind „cumpărare de cotă de piață”.