Cea mai mare poliță de asigurare din țară, flota Tarom, pleacă de la Omniasig la Marsh Broker. Prima anuală scade la 1,5 milioane de dolari

Cea mai mare poliță de asigurare din țară, flota Tarom, pleacă de la Omniasig la Marsh Broker. Prima anuală scade la 1,5 milioane de dolari
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
Şerban Buşcu
Şerban Buşcu
scris 19 nov 2016

Subsidiara locală a brokerului american Marsh va intermedia cumpărarea poliței de asigurare a flotei operatorului aerian Tarom, formată din 23 de aeronave, valoarea contractului fiind cu 10-15% mai scăzută decât prețul anterior, când compania a plătit circa 1,7 milioane de dolari, au declarat pentru Profit.ro surse din piața de profil.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

La licitație s-a înscris și Omniasig, actualul asigurător al flotei Tarom, și brokerul de asigurare GrECo JLT.

“Caietul de sarcini a fost solicitat de către un număr de 10 entități și au fost primite 4 oferte, dintre care 3 în termenul de ofertare și una la 31 minute după termenul de expirare. Numele ofertantilor nu se poate comunica în acest moment, ci numai după întocmirea raportului final al comisiei de evaluare”, a transmis Tarom la solicitarea Profit.ro, în data 11 noiembrie.

Contractul de asigurare acoperă toate cele 23 de aeronave ale Tarom, cu mențiunea că în cazul celor două A310 este acoperit doar ceea ce se numește ground risc, ca urmare a faptului că nu mai sunt în exploatare, se mai spune în răspunsul operatorului aerian.

Cu o durată de un an, până la 30 noiembrie 2017, contractul de asigurare a fost după criteriul cel mai scăzut preț.

Licitația a urmărit cumpărarea de servicii de asigurare CASCO pentru aeronave civile și piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a franșizei CASCO deductibile la aeronave și motoare de schimb), asigurare de răspundere față de pasageri, bagaje, marfă, poștă și terți.

Statul vorbește de predictibilitate, dar România este al 3-lea an consecutiv lider regional la modificări legislative care afectează businessul CITEȘTE ȘI Statul vorbește de predictibilitate, dar România este al 3-lea an consecutiv lider regional la modificări legislative care afectează businessul

Actualul asigurător al flotei Tarom a câștigat în luna august 2015 licitația organizată de operatorul aerian. Omniasig a încasat, pentru cele 12 luni de contract, suma de aproximativ 1,7 milioane de dolari.

Polița, care a expirat la 30 august 2016, a fost prelungită până la 30 noiembrie la solicitarea Tarom, care a plătit între 300.000 și 500.000 de dolari, potrivit datelor estimate pentru Profit.ro de surse din piața asigurărilor.

Omniasig, controlată de grupul financiar austriac Vienna Insurance Group (VIG), a mai asigurat flota Tarom în perioada 2004 – 2005.

Cel mai mare cont din domeniul asigurărilor de aviație a fost gestionat de Astra Asigurări în perioada 2007 – 2014, iar un an mai târziu de Gothaer Romania, care a încasat 6,9 milioane de lei.

Poșta Română va livra în premieră comenzi făcute de Black Friday CITEȘTE ȘI Poșta Română va livra în premieră comenzi făcute de Black Friday

Tarom a stabilit că suma asigurată totală pentru aeronave, bagaje, mărfuri, poștă și vătămări corporale se ridică la 750 milioane de dolari pe eveniment.

Valoarea despăgubirilor plătite de asigurători în perioada 2005 - 2014 pentru daune înregistrate de aeronavele Tarom au însumat 14,1 milioane de dolari, din care 10 milioane de dolari pentru înlocuirea aeronavei care a lovit un autovehicul aflat pe pistă în timpul rulării pentru decolare.

Accidentul a avut loc la finele anului 2007 pe Aeroportul Otopeni.

Omniasig este al doilea jucător pe piața asigurărilor după nivelul primelor de asigurare subscrise în 2015.

Operatorul aerian național Tarom a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 1,14 miliarde de lei, în scădere ușoară față de 2014.

Pierderile companiei au urcat cu 75,1%, la 27,42 milioane de lei.

Acționarii Tarom sunt Ministerul Transporturilor - 97,17%, Compania Națională Aeroporturi București - 1,48%, Regia Autonomă Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) - 1,26% și SIF Muntenia - 0,09%, conform datelor disponibile pe pagina web a operatorului.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
marsh
asigurare
flota