Cel mai important plan de producție pentru modele electrice, pus la cale de Volkswagen, a fost anulat

Cel mai important plan de producție pentru modele electrice, pus la cale de Volkswagen, a fost anulat
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 mar 2024

Cel mai important plan de producție pentru modelele electrice, pus la cale de marca Volkswagen, a fost anulat, după ce anterior fusese dezbătut intens de ultimii doi CEO ai mărcii împreună cu sindicatele, conform analizei Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Uzina din Wolfsburg nu va mai produce modelul ID.3, chiar dacă lucrările de amenajare a fabricii se află în plină desfășurare. Directorul de producție Christian Vollmer a spus, în cadrul unui interviu, că decizia este una economică, bazată pe faptul că cererea de automobile electrice a scăzut, iar uzina din Wolfsburg va fi utilizată mai eficient, pentru alte modele.

ULTIMA ORĂ BMW investește, în sfârșit, în România. Joint venture cu un gigant japonez IT, în care vor lucra mii de oameni CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ BMW investește, în sfârșit, în România. Joint venture cu un gigant japonez IT, în care vor lucra mii de oameni

ID.3 va rămâne în uzina inițială, la Zwickau, unde este produs împreună cu alte modele din familia ID.

În acest moment, la Wolfsburg sunt produse Golf și Tiguan, cu motorizări pe combustie, dar uzina este supusă unui proces de modernizare pentru a putea produce și mașini electrice. Investiția va continua, pentru că aici urmează să fie produs un SUV electric, o versiune a lui Tiguan cu baterii, începând din 2026, și ulterior și o versiune Golf electrică. Aceasta din urmă ar putea să fie momentul în care ID.3 va părăsi piața de automobile electrice, deoarece ar fi irațional ca marca să ofere două modele pe același segment.

UE anunță că are probe privind subvenționarea mașinilor produse în China și cere tarife vamale retroactive pentru a proteja industria locală CITEȘTE ȘI UE anunță că are probe privind subvenționarea mașinilor produse în China și cere tarife vamale retroactive pentru a proteja industria locală

VW ID.3 a fost vândut în 2023 în aproximativ 140.000 de exemplare, însă în acest an numărul ar putea fi mai mic, din cauza concurenței puternice din piață, reprezentată în egală măsură de mașini produse în Europa și de modele chinezești.

Uzina din Wolfsburg a fost un subiect major de discuții și negocieri între management și sindicate, atât în perioada fostului CEO al VW Group, Herbert Diess, cât și după plecarea acestuia, odată cu numirea lui Oliver Blume ca șef al grupului și a lui Thomas Schafer ca CEO al mărcii VW.

Sindicaliștii au cerut să fie aduse mai multe modele care să fie produse în uzină, într-un moment în care producția scădea vertiginos, ajungând în 2022 la cel mai scăzut nivel din ultimele două decenii. Acum, reprezentanții companiei susțin că vor fi produse la Wolfsburg peste 500.000 de mașini pentru prima dată după foarte mult timp.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.3
vw golf
productie id.3
masini electrice