Cele mai valoroase mărci auto: Toyota păstrează locul 1, Mercedes depășește BMW

Cele mai valoroase mărci auto: Toyota păstrează locul 1, Mercedes depășește BMW
scris 29 mai 2018

Topul celor mai valoroase mărci, realizat de BrandZ Top 100, de compania de cercetare a pieții Kantar Millward Brown, cuprinde doar 5 branduri auto, la care se adaugă ale 5 mărci care au reușit anul acesta să apară în lista extinsă, care cuprinde cele mai valoroase 10 mărci auto.

Toyota rămâne cel mai valoros brand auto, cu o creștere a valorii sale cu 5%, la aproximativ 30 miliarde dolari, în special datorită vânzărilor foarte mari de SUV-uri, potrivit evaluării făcute de Kantar Millward Brown, pentru clasamentul BrandZ Top 100. Marca japoneză a reușit să fie numărul 1 global, în industria auto, din punct de vedere al valorii mărcii, în 11 ani din 13 în care a fost făcut acest clasament.

Pe locul al doilea a urcat Mercedes-Benz, care a depășit BMW, ca urmare a vânzărilor tot mai mari ale modelelor sale. Practic, în ultimii doi ani Mercedes-Benz a devenit cea mai vândut marcă premium din lume, astfel că și-a consolidat și valoarea brandului. În acest moment, marca a fost evaluată la 25,7 miliarde dolari, cu 9% mai mult decât anul trecut. BMW a crescut, de asemenea, dar numai cu 4 procente, ajungând la 25,6 miliarde dolari.

O noutate este Volkswagen, care timp de doi ani a dispărut din evaluările BrandZ, din cauza scandalului Dieselgate. În acest moment, analiștii consideră că marca VW beneficiază de o loialitate puternică din partea clienților. Valoarea mărcii a fost evaluată la aproximativ 6 miliarde dolari, în creștere cu aproape 1 miliarde față de anul trecut, astfel că a urcat pe locul 10, ultimul din topul mărcilor auto.

Piața de pickup-uri crește încet, dar sigur în Europa. Noile modele Mercedes X Class, Renault Alaskan și Fiat Fullback nu reușesc să depășească modelele cu vechime CITEȘTE ȘI Piața de pickup-uri crește încet, dar sigur în Europa. Noile modele Mercedes X Class, Renault Alaskan și Fiat Fullback nu reușesc să depășească modelele cu vechime

O evoluție remarcabilă a avut Tesla (locul 8), care a crescut la 9,4 miliarde dolari, aproape o dublare față de 5,9 miliarde dolari anul trcut. Tesla s-a apropiat de Audi, ca valoare, care a fost evaluată anul acesta la 9,6 miliarde dolari (+3%). Potrivit analiștilor, lansarea pe orbită a automobilului Model 3, aparținând lui Elon Musk a împins foarte mult imaginea brandului Tesla.

În clasamentul general al mărcilor, primul loc este ocupat și anul acesta de Google, urmat de Apple, iar pe locul al treilea a urcat Amazon, care a depășit Microsoft.

Top 10 Cele mai valoroase mărci auto (BrandZ Top 100)

1. Toyota $29.99 (36) +5%

2. Mercedes $25.68 (46) +9%

3. BMW $25.62 (47) +4%

4. Ford $12.74 (96) -2%

5. Honda $12.70 (97) +4%

6. Nissan $11.43 (*) +1%

7. Audi $9.63 (*) +3%

8. Tesla $9.42 (*) +60 %

9. Maruti Suzuki $6.38 (*) --

10. Volkswagen $5.99 (*) --

(*) Nu se află în Top 100 global

Sursa: Kantar Millward Brown

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
toyota
mercedes-benz
bmw