Cererea pentru transport intermodal crește accelerat, dar potențialul de dezvoltare este frânat de lipsa de infrastructură. Cu o rețea feroviară performantă, România ar putea atrage investiții de miliarde de euro

Cererea pentru transport intermodal crește accelerat, dar potențialul de dezvoltare este frânat de lipsa de infrastructură. Cu o rețea feroviară performantă, România ar putea atrage investiții de miliarde de euro
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 iul 2023

România devine un pol tot mai important pentru transportul intermodal de mărfuri, în ciuda infrastructurii locale, datorită costurilor scăzute și posibilității de a reduce impactul asupra mediului. Astfel, cererea pentru transport intermodal a crescut cu 50% în prima jumătate din an comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, cu un interes predominant din domeniile retail, industrial și chimicale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În acest context, deși cererea pentru transportul intermodal (feroviar + rutier) este la cel mai ridicat nivel din ultimii ani, potențialul de creștere pe acest tip de transport este limitat de infrastructura feroviară deficitară din țară.

FOTO Umbrărescu câștigă noi tronsoane din Autostrada Unirii CITEȘTE ȘI FOTO Umbrărescu câștigă noi tronsoane din Autostrada Unirii

“Interesul companiilor pentru transportarea mărfurilor pe rute feroviare și rutiere este la cel mai mare nivel din ultimii 10 ani, transportul intermodal fiind preferat în special pentru mărfuri voluminoase și din categoria ADR. Iar acest interes crescut pentru intermodal este înregistrat chiar dacă nu există o rețea feroviară puternică în România. Cea mai intensă activitate pe transport intermodal este în nodul Curtici, Arad, fiind și cel mai mare nod intermodal din Europa de Est, care este atractiv pentru investitori. Dar Curtici este doar o mică parte din potențialul infinit pe care l-ar avea România privind transportul feroviar. Dacă infrastructura feroviară ar fi modernizată, țara noastră ar putea atrage investiții de milioane sau chiar miliarde de euro”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Pe fondul cererii crescute, între lunile ianuarie și iunie 2023, DSV Road a transportat 219.000 de tone de marfă prin transport combinat feroviar și rutier, în special pentru companii din domeniile retail, industrial și chimicale. Astfel, transportul intermodal este pe locul doi în topul celor mai solicitate servicii de transport în cadrul companiei, după transportul de tip grupaj.

România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, pentru 2023, compania DSV Road se așteaptă la o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și intermodal.

viewscnt
Afla mai multe despre
transport intermodal
marfa
tren