CGMB a aprobat proiectul privind investiția de peste 7,5 milioane de lei pentru unul dintre cele patru trasee de piste pentru biciclete din centrul Capitalei propuse de municipalitate

CGMB a aprobat proiectul privind investiția de peste 7,5 milioane de lei pentru unul dintre cele patru trasee de piste pentru biciclete din centrul Capitalei propuse de municipalitate
scris 4 mai 2018

Primăria Capitalei ar urma să investească 7,5 milioane de lei pentru unul dintre cele patru trasee de piste pentru biciclete din centrul Capitalei propuse de municipalitate, între Piața Victoriei și bulevardul Constantin Prezan, pe o lungime de aproape opt kilometri, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat vineri în ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB).

Proiectul a fost aprobat cu 37 de voturi „pentru” și 12 abțineri, sceie News.ro.

"Rețeaua de piste de bicicliști din București este slab dezvoltată și nu face față traficului existent. În același timp, configurarea actuală a arterelor de circulație din București nu asigură o circulație fluentă și facilă traficului de bicliști și nici nu permite o dezvoltare a rețelei de piste de biciclete care să îmbunătățească condițiile de circulație pentru această categorie de participanți la trafic”, arată PMB în proiectul de hotărâre.

Reprezentanții instituției își propun ca prin acest proiect să crească siguranța în trafic a bicicliștilor și pietonilor și să diminueze nivelul de poluare.

Traseul, primul din patru, ar urma să aibă o lungime de 7,7 kilometri și o lățime de 1,5 metri. Pista va fi amenajată pe traseul Piața Victoriei - Bd. Aviatorilor - Bd. Beijing - strada Nicolae Caranfil - Sos. Pipera - strada Alexandru Șerbănescu - Bd. Aerogării - DN1 - Piața Presei Libere - Sos. Kiseleff - Bd. Constantin Prezan.

Record: România a depășit Finlanda și Danemarca la vehicule electrice. Din păcate, este o eroare de raportare CITEȘTE ȘI Record: România a depășit Finlanda și Danemarca la vehicule electrice. Din păcate, este o eroare de raportare

Traseele pistelor vor fi amenajate pe carosabil sau, acolo unde se poate, pe trotuare.

Conform proiectului de hotărâre privind adoptarea indicatorilor tehnico-economici pentru implementarea sistemului de transport cu bicicleta în centrul Capitalei, traseele vor fi amenajate pe 34 de străzi, urmând să fie create și șase parcări publice pentru biciclete.

Primăria Capitalei a anunțat luna trecută că a obținut aprobare de la Comisia Tehnico-Economică din Ministerul Mediului pentru implementarea proiectului privind amenajarea pistelor de biciclete pe o distanță de 67 de kilometri, cu o valoare totală de 10 milioane de euro.

"În total, vor exista 240 de kilometri de piste pentru biciclete în București, iar construirea acestora va continua și în anul următor. Potrivit HCGMB nr. 61/21.02.2018, proiectul cuprinde patru trasee, pe o distanță de 63,5 km, ocupând o suprafață totală de aproximativ 201.000 mp. Este o prima etapă dintr-un proiect mai amplu, de 240 km. De asemenea, Primăria Capitalei urmărește introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de stații de închiriere, parcări și  achiziționarea de biciclete  pentru utilizare de către public care  se materializează în anul 2018- prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii Capitalei)”, susține municipalitatea.

Proiectul cuprinde patru trasee: traseul 1 - Piața Victoriei - Bd. Aviatorilor - Bd. Beijing - strada Nicolae Caranfil - Sos. Pipera - stradă Alexandru Șerbănescu - Bd. Aerogării - DN1 - Piața Presei Libere - Sos. Kiseleff - Bd. Constantin Prezan, traseul 2 - Piața Victoriei - Bd. Iancu de Hunedoara - Șos. Ștefan cel Mare - Șos. Mihai Bravu, traseul 3 - Calea Victoriei - Bd. Regina Elisabeta - Splaiul Independenței - Bd. Națiunile Unite și traseul 4 - Piața Libertății - Piața Constituției - Bd Unirii - Bd. Decebal - Bd. Basarabia - Stadionul Național.

Asociația OPTAR atrage, însă, atenția, că aceste trasee nu sunt cele prezentate în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov votat anul trecut în Consiliul General și spune că noile trasee nu respectă criteriul de directivitate. De asemenea, mai spun reprezentanții OPTAR, cele patru trasee vor avea 63,5 kilometri, însă lungime străzilor pe care se fac traseele pentru biciclete au mai puțin de 30 de kilometri, însemând că un kilometru de pistă va avea doar 470 de metri.

"De precizat că în comunicat se vorbește despre o Comisie Tehnico-Economică a Ministerului Mediului care ar fi aprobat aceste noi trasee. În acest fel, Primăria Capitalei încercă să dea vină pe Minister pentru schimbarea traseelor stabilite de experți după 2 ani de muncă, cu toate că este evident că acea comisie nu are în componență experți în mobilitate urbană. De aceea, este important de aflat care sunt experții care susțin aceste schimbări și care sunt argumentele lor”, spune OPTAR.

Municipalitatea a explicat, ulterior, că lungimea totală a celor patru trasee va fi de 63,5 kilometri, însă pistele nu au fost proiectate pe un singur sens de circulație, ci pe ambele.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov, aprobat anul trecut de Consiliul General, propunea realizarea unei rețele de 250 de kilometri de piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 de kilometri, ce urmează a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totală estimativă pentru cei 250 de kilometri de piste pentru biciclete este de 50 de milioane de euro.

Traseele cuprinse în PMUD sunt Calea Victoriei - Splaiul Independenței (0,6 kilometri), Piața Unirii - Piața Victoriei (3,3 kilometri), Piața Victoriei - Băneasa (6,5 kilometri), Piața Unirii - Mihai Bravu (3 kilometri), Universitate - Doamna Ghica (6 kilometri), Doamna Ghica - Pipera (6,3 kilometri), Șos. Virtuții - Piața Unirii (5.6 kilometri), Piata Unirii - 1 Decembrie (6 kilometri), Piața Unirii - Șos. Alexandriei (5,2 kilometri), City Center to Smart City II: Șoseaua. Alexandriei - Măgurele (6,2 kilometri), Voluntari - Doamna Ghica (7 kilometri).

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
cgmb
pista bicicleta