China interzice termenii ”conducere inteligentă” și ”conducere autonomă” din reclamele pentru vehicule

Auto/Transporturi   
China interzice termenii ”conducere inteligentă” și ”conducere autonomă” din reclamele pentru vehicule

China va interzice producătorilor auto utilizarea termenilor conducere inteligentă” și ”conducere autonomă” în reclamele care promovează funcții de asistență la conducere, conform unei întâlniri între Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației și aproape 60 de reprezentanți ai industriei auto, transmite Reuters.

Informația apare într-o transcriere obținută de Reuters și confirmată de un participant, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO România redeschide o rută istorică de transport rutier între Europa și Orientul Mijlociu CITEȘTE ȘI FOTO România redeschide o rută istorică de transport rutier între Europa și Orientul Mijlociu
Evenimente

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Decizia vine în urma unui accident fatal din luna martie, în care a fost implicat modelul SU7 al Xiaomi, cel mai bine vândut sedan al companiei. Potrivit anchetei preliminare, vehiculul s-a izbit de un stâlp de beton cu 97 km/h și a luat foc, la scurt timp după ce șoferul a preluat controlul de la sistemul de asistență avansată (ADAS).

Ministerul a confirmat oficial întâlnirea și a precizat că noile reglementări privind actualizările software over-the-air pentru vehiculele inteligente și conectate au fost clarificate în cadrul discuțiilor. Conform noilor reguli, producătorii auto nu mai au voie să testeze sau să îmbunătățească sistemele ADAS de la distanță pe vehicule deja livrate, fără aprobarea autorităților. Sunt necesare teste riguroase de fiabilitate și aprobări oficiale înainte de orice lansare software.

Printre companiile prezente la întâlnire s-a numărat și Huawei, furnizor ADAS pentru cel puțin șapte mărci auto, inclusiv Audi în China. Huawei nu a comentat deocamdată informația.

Reglementările mai stricte vin într-un context în care producătorii auto se grăbesc să lanseze modele echipate cu sisteme ADAS, promovând ”conducerea inteligentă” ca element-cheie într-o luptă acerbă de prețuri, aflată deja în al treilea an consecutiv.

De exemplu, BYD a lansat în februarie cel puțin 21 de modele accesibile, cu prețuri sub 10.000 de dolari, echipate cu funcții gratuite de ”conducere inteligentă”. Alte companii, precum Leapmotor și Toyota, au urmat acest trend.

ULTIMA ORĂ TBI Bank, prezentă și în România - vândută uneia din cele mai mari firme de private equity din lume CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ TBI Bank, prezentă și în România - vândută uneia din cele mai mari firme de private equity din lume

Centrul de cercetare pentru siguranța rutieră al Ministerului Securității Publice din China a avertizat că firmele care induc în eroare consumatorii prin exagerarea capacităților sistemelor de asistență la condus pot fi amendate cu de până la 10 ori valoarea cheltuielilor de publicitate sau li se poate revoca licența comercială, potrivit legislației în vigoare. În cazuri grave, publicitatea falsă care duce la accidente rutiere cu victime poate fi sancționată penal cu până la doi ani de închisoare.

Regulatorii chinezi intensifică supravegherea tehnologiilor din domeniul vehiculelor electrice, un sector care a crescut mai rapid decât se anticipase. Vânzările de vehicule electrice și hibride au depășit jumătate din totalul vânzărilor auto la finalul anului trecut, un prag atins mai devreme decât planificaseră autoritățile. În paralel, sunt înăsprite și standardele pentru bateriile EV, pentru a reduce riscul de incendii și explozii.

Deși noile reglementări ar putea duce la creșterea costurilor și încetinirea inovației, analiștii consideră că ele ar putea accelera o consolidare necesară în industria auto din China, care se confruntă de multă vreme cu o supracapacitate de producție.

viewscnt
Afla mai multe despre
china
conducere autonomă
masini