Cel mai mic autoturism din gama Citroen, modelul C1, iese din producție și nu va fi înlocuit cu o generație nouă sau cu un model similar ca dimensiuni. Constructorul francez propune clienților alte două modele, C3 sau micul AMI.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
După 17 ani de producție și 1,2 milioane de unități vândute, Citroen C1 dispare din viața noastră, deoarece constructorul a decis să nu-l înlocuiască cu o nouă generație. Modelul a fost fabricat în Cehia, în uzina pe care PSA a deținut-o împreună cu Toyota și care a fost cedată definitiv japonezilor.
Citroen C1 a făcut parte din trio-ul Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo, singurul rămas în viață după anii de criză fiind modelul japonezilor. Acesta nu doar că a supraviețuit, dar este și unul dintre cele mai vândute modele ale Toyota. În 2014, după nu mai puțin de nouă ani de viață, mult mai târziu decât se obișnuiește în industrie, C1 a primit primul facelift, care a revitalizat parțial vânzările. Chiar și așa, modelul s-a vândut tot mai slab, de la un an la altul.
În locul modelului care iese din gama Citroen, constructorul francez propune clienților o alternativă cu două soluții: C3, pentru cei care doresc un automobil cu motorizare cu combustie și cu un spațiu mai mare, de circa 4 metri, sau AMI, un scuter omologat ca cvadriciclu, cu motorizare electrică ce poate fi cumpărat la un preț foarte mic, cu ajutorul programelor de tip Rabla și care este cu un metru mai scurt decât C1. Chiar dacă nu poate fi folosit decât pentru deplasări urbane, AMI consumă puțină energie și se poate încărca la orice priză, în doar 3 ore.