Confruntați cu constructorii chinezi de vehicule electrice, producătorii europeni presează furnizorii din cauza costurilor

Confruntați cu constructorii chinezi de vehicule electrice, producătorii europeni presează furnizorii din cauza costurilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 feb 2024

Producătorii de automobile europeni și furnizorii lor au un an dificil, în timp ce se întrec pentru a reduce costurile modelelor electrice pentru a-i contracara rivalii chinezi, care aduc vehicule mai ieftine în Europa, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

O mare întrebare este în ce măsură mai pot producătorii de automobile din Europa să îi preseze pe furnizorii care au început deja să concedieze lucrători, multe companii mai mici fiind puternic afectate de problemele lanțului de aprovizionare în timpul pandemiei, scrie News.ro.

VIDEO Au început defrișările pe autostrada Sibiu-Pitești. Al doilea tunel ca lungime de pe A 1 CITEȘTE ȘI VIDEO Au început defrișările pe autostrada Sibiu-Pitești. Al doilea tunel ca lungime de pe A 1

Diferența dintre producătorii auto consacrați din Europa și producătorii chinezi mai concentrați pe vehiculele electrice va fi vizibilă săptămâna aceasta la Salonul auto de la Geneva, care revine după o pauză de patru ani din cauza pandemiei.

Singurele companii majore care organizează evenimente media sunt grupul francez Renault și companiile chineze SAIC și BYD, doi dintre producătorii auto din China care au pus ochii în Europa.

Renault lansează modelul electric R5, iar marca SAIC MG va dezvălui hibridul M3.

Între timp, sedanul Seal al BYD este pe lista scurtă pentru premiul Mașina Anului. Dacă va câștiga, ar fi primul model chinez care va primi prestigiosul premiu.

”Sunt într-adevăr ca creta și brânza”, a spus Nick Parker, partener și director general la firma de consultanță AlixPartners, despre producătorii auto europeni și rivalii lor chinezi.

Spre deosebire de producătorii de automobile europeni care se bazează pe furnizori externi cu lanțuri de aprovizionare separate pentru vehiculele cu combustie și cele electrice, rivalii lor chinezi sunt foarte integrați pe verticală, producând aproape totul în interior și ținând costurile scăzute. Asta îi ajută să-și domine rivalii europeni.

Grecia impune un impozit suplimentar multinaționalelor CITEȘTE ȘI Grecia impune un impozit suplimentar multinaționalelor

În Marea Britanie, prețulhatchbackului electric Dolphin al BYD pornește de la 25.490 de lire sterline (32.300 USD), cu aproximativ 27% mai puțin decât prețul modelului echivalent al Volkswagen ID.3. Tesla funcționează în același mod.

Urmărirea acelor rivali înseamnă că marjele de profit ale producătorilor de automobile europeni ar putea fi ”provocate puternic” în viitor, a spus Parker.

Problemele sunt accentuate de o trecere mai lentă decât erau așteptările la vehiculele electrice, lăsând producătorii auto tradiționali blocați cu lanțurile lor de aprovizionare duale.

Datele din această săptămână au arătat că vânzările de mașini complet electrice din UE au scăzut în ianuarie cu 42,3% față de decembrie.

Atât Renault, cât și Stellantis și-au subliniat eforturile de reducere a costurilor vehiculelor electrice luna aceasta, în timp ce Mercedes, care și-a redus așteptările pentru cererea de vehicule electrice, a spus că își va actualiza gama tradițională până în următorul deceniu.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a mers mai departe, spunând furnizorilor că, în condițiile în care 85% din costurile vehiculelor electrice sunt legate de materialele achiziționate, aceștia trebuie să suporte o povară proporțională în reducerea costurilor.

”Le transmit acea realitate partenerilor mei: dacă nu vă faceți partea din treabă, atunci vă autoexcludeți”, a spus el.

Ungaria - investiție strategică cu producătorul german Rheinmetall. Compania va moderniza și artileria antiaeriană a României CITEȘTE ȘI Ungaria - investiție strategică cu producătorul german Rheinmetall. Compania va moderniza și artileria antiaeriană a României

Prețurile nichelului și aluminiului au crescut, de asemenea, în această săptămână, deoarece țările occidentale au extins listele de sancțiuni împotriva Moscovei, subliniind riscurile persistente pentru prețurile materiilor prime, deși nu a fost făcută nicio mențiune despre cele două metale.

Mulți furnizori vechi resimt deja tensiunea reducerilor de costuri. Forvia, Continental și Bosch au anunțat recent sau avertizează cu privire la concedieri, fiind așteptate mai multe restructurări.

Pentru a-și păstra profiturile, producătorii de automobile și-au concentrat producția pe modele cu marjă mai mare, în timpul recentului deficit de semiconductori, dar asta a însemnat mai puține venituri și mai puține avantaje pentru furnizorii lor.

Acum, experții din industrie spun că furnizorii mari, bine capitalizați, se pot adapta la noua realitate, dar avertizează că mulți dintre cei mai mici se clătină la limită, cum ar fi Allgaier din Germania, care și-a depus insolvența în iulie.

Aceasta înseamnă că producătorii de automobile europeni se confruntă cu un echilibru delicat între reducerea costurilor, pentru a-și respinge rivalii chinezi, și evitarea împingerii furnizorilor lor prea departe.

Philip Nothard, director de informații la firma de servicii pentru dealeri Cox Automotive, spune că producătorii de automobile ar putea chiar să fie nevoiți să intervină pentru a salva furnizorii care se confruntă cu probleme.

viewscnt
Afla mai multe despre
vehicule electrice
china
europa