Constanța a urcat puternic în topul celor mai importante porturi din UE

Constanța a urcat puternic în topul celor mai importante porturi din UE
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 nov 2022

Portul Constanța a avut anul trecut cea mai puternică creștere în clasamentul principalelor 20 de porturi europene, urcând de pe locul 16 pe locul 11, în condițiile în care cantitatea de marfă manipulată s-a majorat cu 26%, arată datele publicate miercuri de Eurostat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

O creștere mai mare a fost înregistrată doar de portul Zeebrugge din Belgia, cu un avans de 27%, scrie Agerpres.

Monitorizarea traficului rutier intră în era digitală. Un sistem integrat va verifica încălcarea regulilor de circulație, valabilitatea înmatriculărilor și rovignetei. Procesul-verbal - transmis electronic șoferilor, dar întocmit de polițist CITEȘTE ȘI Monitorizarea traficului rutier intră în era digitală. Un sistem integrat va verifica încălcarea regulilor de circulație, valabilitatea înmatriculărilor și rovignetei. Procesul-verbal - transmis electronic șoferilor, dar întocmit de polițist

Conform Eurostat, Constanța a devansat portul Pireu din Grecia, care a căzut de pe locul nouă până pe locul 13, ca urmare a unei scăderi de 10,4% a cantității de marfă manipulată.

În total, o cantitate de 3,5 miliarde de tone de marfă a fost manipulată anul trecut în porturile din UE, în creștere cu 4% comparativ cu 2020, după o scădere de 7% în 2020, comparativ cu 2019, din cauza pandemiei de Covid-19 și a restricțiilor introduse ulterior.

Țările de Jos au rămas cel mai mare transportator maritim de marfă din UE și în anul 2021. Porturile din Țările de Jos au manipulat 590 de milioane de tone de marfă, cu 32 de milioane de tone mai mult decât în 2020, adică 17% din volumul total al mărfurilor manipulate anul trecut în UE. Pe locurile următoare se situează Italia și Spania, fiecare cu o pondere de 14%.

În topul celor mai mari porturi, Rotterdam (435 milioane de tone), Antwerpen (216 milioane de tone) și Hamburg (111 milioane de tone), toate amplasate pe coasta Mării Nordului, și-au menținut pozițiile de cele mai importante porturi din UE, atât în termeni de cantitate brută de marfă manipulată cât și după volumul containere manipulate.

Urmează în ordine Amsterdam, Algeciras (Spania), Marseille (Franța), Valencia (Spania), Trieste (Italia), Le Havre (Franța), Barcelona (Spania) cu 53,6 milioane de tone de marfă și, pe locul 11, Constanța cu 49,861 milioane de tone de marfă manipulată în 2021, în creștere față de 39,44 milioane de tone în 2020. După Constanța se situează porturile Genova, Pireu, Bremen și Gdansk.

Datele Eurostat mai arată că, în 2021 comparativ cu 2020, 16 state membre au înregistrat o creștere a activităților portuare la capitolul mărfuri, însă România a avut cea mai mare creștere procentuală (12,5%).

De asemenea, în perioada 2011-2021, doar șapte state membre au înregistrat o scădere a activităților portuare. În contrast, Polonia și România au avut cele mai mari creșteri relative, de 67,4% respectiv 36,5%. 

viewscnt
Afla mai multe despre
constanța
port