Daimler renunță la parteneriatul cu Renault și Nissan

Daimler renunță la parteneriatul cu Renault și Nissan
scris 18 apr 2019

Daimler nu va reînnoi parteneriatul cu Alianța Renault Nissan, a decis viitorul CEO al companiei, Ola Kallenius, care urmează să-și preia mandatul începând de luna viitoare.

Daimler dorește să facă economii de circa 6 miliarde de euro, în următorii doi ani, la divizia Mercedes Benz, și alte 2 miliarde la Daimler Trucks, și printre măsurile pe care urmează să lea ia șefii companiei se numără și reducerea locurilor de muncă cu circa 10.000, scrie Manager Magazin, o reviztă germană care citează surse din interiorul companiei.

Publicația spune că Ola Kallenius, cel care a fost deja desemnat ca succesor al lui Dieter Zetsche în funcția de CEO, este cel care a pus pe hârtie aceste măsuri. Anterior, compania anunțase că intenționează să ia măsuri de reducerea costurilor, după ce profitul companie a scăzut cu 22%, din cauza războiului tarifelor, creșterii costurilor de producție și a celor necesare pentru dezvoltarea de mașini electrice.

În plus, revista germană mai amintește și de circa 30.000 de vehicule produse de uzina Mercedes din SUA, care s-au dovedit a avea defecte la sistemele electronice și care trebuie reparate și generează întârzieri de producție. Doar acest evenment a generat o scădere a veniturilor cu 2 miliarde euro și va conduce la câștiguri mai mici cu jumătate de miliard de euro în primul trimestru din acest an.

VIDEO Mercedes-Benz și-a suspendat contractul cu un dealer din China, în urma unui videoclip făcut de o clientă nemulțumită CITEȘTE ȘI VIDEO Mercedes-Benz și-a suspendat contractul cu un dealer din China, în urma unui videoclip făcut de o clientă nemulțumită

Dincolo de toate aceste probleme, Kallenius nu mai dorește să reînnoiască parteneriatul cu Renault Nissan, care include mai multe proiecte comune. Viitorul șef al Daimler va lăsa să curgă de la sine proiectele prezente, dar nu va mai demara altele noi.

Daimler și Renault Nissan au semnat primul document de colaborare în 2010, pentru cooperarea pe piața europeană. Atunci s-au pus bazele dezvoltării de motoare, a unei platforme comune pentru Smart și Twingo, a unui pick-up bazat pe Nissan Navara, dar și a unei uzine joint-venture, în Mexic, în care cele două părți au investit 1 miliarde de euro și care ar fi trebuit să producă mașini Infiniti și Mercedes-Benz. În 2016, Dieter Zetsche și Carlos Ghosn au anunțat extinderea parteneriatului „care a ajuns la maturitate”. Numai că, între timp, proiectul Infiniti - Mercedes a fost abandonat, iar vânzările Smart și Twingo sunt mult sub așteptări. Cei doi autori ai parteneriatului nu mai sunt nici ei pe val. Carlos Ghosn este la închisoare, iar Dieter Zetsche iese la pensie.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
daimler
ola kallenius
renault nissan
dieter zetsche carlos ghosn