Demisii la nivel înalt în Spania după ce noile trenuri achiziționate sunt ,,,prea mari pentru a încăpea în tuneluri

Demisii la nivel înalt în Spania după ce noile trenuri achiziționate sunt ,,,prea mari pentru a încăpea în tuneluri
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 feb 2023

Secretarul de stat pentru transporturi și șeful companiei feroviare de stat din Spania au demisionat pe fondul furiei publice și politice, după ce a ieșit la iveală că zeci de trenuri noi comandate pentru două regiuni din nordul Spaniei erau prea mari pentru a încăpea în unele tuneluri, relatează The Guardian.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În urmă cu trei ani, operatorul feroviar de stat, Renfe, a anunțat planuri de modernizare a materialului rulant pentru trenurile de navetiști și trenurile de distanță medie din Asturia și Cantabria. Luna trecută însă s-a aflat că trenurile construite în cadrul unui contract de 258 de milioane de euro vor fi prea late pentru a trece prin unele dintre tunelurile din cele două regiuni, scrie News.ro.

PROFIT NEWS TV Antreprenor de România - Mădălina Sumedrea, fondator Casa Matteo: Când avem prea multă cerere, când nu avem deloc. Un business dificil în faza incipientă comparativ cu alte afaceri. CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Antreprenor de România - Mădălina Sumedrea, fondator Casa Matteo: Când avem prea multă cerere, când nu avem deloc. Un business dificil în faza incipientă comparativ cu alte afaceri.

Miguel Ángel Revilla, președintele regiunii Cantabria, a spus că proiectul este o "gafă" și a cerut măsuri urgente, în timp ce Adrián Barbón, președintele regiunii vecine, Asturia, s-a declarat "nedumerit, furios și dezamăgit".

Concedierea, luna trecută, a doi înalți funcționari - unul de la Renfe și celălalt de la compania de stat pentru infrastructura feroviară, Adif - s-a dovedit a fi insuficientă pentru a-i liniști pe cei supărați din cauza planificării deficitare și a întârzierilor care au urmat.

Luni, Isabel Pardo de Vera, secretarul de stat spaniol pentru transporturi, și-a prezentat demisia, la fel ca și Isaías Táboas, președintele Renfe.

Guvernul de coaliție al socialiștilor spanioli, condus de premierul Pedro Sánchez, a încercat să potolească furia publică, anunțând că acele călătorii pe rețelele din Asturia și Cantabria afectate de întârzieri vor fi gratuite până când noul material rulant va începe să intre în funcțiune, la începutul anului 2026.

"Din momentul în care am aflat despre această chestiune, am făcut tot ce am putut pentru a afla ce s-a întâmplat și pentru a găsi o soluție", a declarat presei ministrul spaniol al transporturilor, Raquel Sánchez, după ce s-a întâlnit luni cu Revilla și Barbón. "Încă de la început, ne-am asumat responsabilitatea, ne-am cerut scuze, am recunoscut greșeala și am determinat cui aparține vina. De asemenea, am început un audit intern și am creat un grup de lucru pentru a găsi o soluție și a accelera cât mai mult posibil construcția trenurilor", a arătat ministrul.

Guvernul se străduise anterior să insiste asupra faptului că erorile au fost depistate înainte să înceapă construcția propriu-zisă a trenurilor și că "niciun euro din banii spaniolilor nu a fost irosit" ca urmare a acestei greșeli.

"Căutarea și aprobarea soluției optime în ceea ce privește proiectarea celui mai spațios, modern, rapid și eficient tren posibil, ținând cont în același timp de infrastructura feroviară cu particularitățile ei, nu a dus la nicio risipă de resurse publice", a declarat sâmbătă Ministerul Transporturilor într-o declarație. Situația ar fi fost mai gravă, a adăugat acesta, dacă ar fi fost construite trenuri mai mici, care nu s-ar fi ridicat la nivelul așteptărilor călătorilor.

În contextul alegerilor regionale și municipale de la sfârșitul lunii mai și al alegerilor generale care vor avea loc înainte de sfârșitul anului, Partidul Popular (PP), partid conservator de opoziție, a încercat să prezinte scandalul trenurilor de dimensiuni insuficiente drept o dovadă suplimentară a eșecului politicii guvernului.

Partidul Socialist și partenerii săi de coaliție din partidul de extremă stânga Podemos sunt încă în conflict din cauza controversatei legi a consimțământului sexual "doar da înseamnă da", care a permis până în prezent reducerea retroactivă a sentințelor a sute de infractori sexuali condamnați. "Dacă un secretar de stat și președintele Renfe demisionează din cauza fiascoului trenurilor, cine va demisiona din cauza celor peste 4.000 de infractori sexuali care au câștigat la loto datorită legii "numai da înseamnă da"?", a întrebat eurodeputatul PP Esteban González Pons. "Va fi Sánchez sau nu va fi nimeni? Nu le pasă de toate victimele umilite?" - a spus europarlamentarul.

viewscnt
Afla mai multe despre
tren
spania
demisie