În contextul în care traficul pe Valea Oltului e constant un coșmar, iar autostrada Sibiu-Pitești va fi gata în 2028, o alternativă poate fi drumul județean DJ 703H ce leagă nordul județului Argeș (Sălătrucu) de Țara Loviștei, din Vâlcea, ieșind la Câineni în drumul european ce leagă Râmnicu-Vâlcea de Sibiu.
O mare problemă este însă reprezentată de faptul că cea mai mare parte din DJ 703H nu a fost asfaltată până acum. Însă autoritățile din Argeș și Vâlcea fac pași concreți pentru modernizarea acestui drum ce poate fi o variantă foarte bună la aglomerația de pe Valea Oltului și în plus ar crește mult potențialul turistic al celor două zone, arată Adevărul.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Astfel, prin Programul „Anghel Saligny”, ambele județe, Vâlcea și Argeș, au primit - deopotrivă - finanțare pentru drumul județean 703H Câineni (Vâlcea) - Sălătrucu (Argeș), în lungime de aproape 40 de kilometri. Modernizarea se va face în total pe o lungime de aproape 36 de kilometri. Drumul care a dat atâția ani bătăi de cap, este de fapt o veche rută de legătură între Ardeal și Muntenia, traversând Țara Loviștei și ajungând în Argeș, în comuna Sălătrucu.
În județul Argeș, drumul va fi modernizat pe o lungime de 3,345 kilometri. ”Contractul de finanțare, prin Programul Anghel Saligny, va fi semnat în toamna acestui an. Durata proiectului este de 29 de luni, din care perioada de execuție este de 17 luni. Finanțarea se ridică la 20,1 milioane lei, din care 19,4 milioane lei provin de la bugetul de stat și 692.339 lei de la bugetul local”, a declarat pentru ”Adevărul” Cristian Puiu, administratorul public al județului Argeș.
Cel mai probabil, lucrările de modernizare la secțiunea din Argeș a DJ 703H vor începe la finalul anului 2025 sau începutul anului 2026.
În Vâlcea a început asfaltarea
În județul Vâlcea, modernizarea și asfaltarea DJ 703H au început în 2022. Însă acest proces se realizează încă pe bucăți, motiv pentru care și la ora actuală drumul are asfalt pe mai puțin de jumătate din lungimea care străbate munții din nordul județului Vâlcea. Practic, până acum au fost asfaltați aproximativ 10 kilometri dintre cei aproape 32 kilometri incluși în proiect.
„Nu există pic de asfalt în Poiana (satul de la graniță cu Argeșul), iar în Pripoare a fost asfaltat, parțial. Din cei aproximativ 15 kilometri de drum ce străbat comuna Perișani s-au asfaltat circa cinci kilometri”, a declat primarul localității Perișani, Sorin Leonte.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Lanț olandez de magazine cu discount a intrat în România Jumătate din drumul din Vâlcea, paralel cu traseul Autostrăzii Sibiu-Pitești
Reabilitarea DJ 703H în județul Vâlcea, se datorează începerii construcției Autostrăzii Sibiu – Pitești, pentru că pe alocuri, între Perișani – Vâlcea și Sălătrucu-Argeș, traseul său va fi paralel cu cel al Lotului 3 Cornetu – Tigveni.
Oficialitățile au ținut însă să menționeze de fiecare dată că reprezintă cea mai bună alternativă la aglomerata Valea Oltului (DN7 / E81), deși până nu va fi gata pe toată lungimea sa (din Vâlcea și Argeș), acest lucru nu este valabil.
„Mă aștept la o explozie a turismului în zonă”
Pentru vâlceni, acest drum va reprezenta un mijloc de promovare a turismului în zonă, mult prea puțin dezvoltat, chiar dacă Țara Loviștei poate rivaliza în frumusețe cu orice altă zonă intramontană a țării. „Odată cu asfaltarea sa, va deschide spre turism una dintre cele mai frumoase zone din România - Țara Loviștei”, a menționat șeful administrației județene Vâlcea, Constantin Rădulescu. Și primarul din Câineni, Ion Nicolae, a recunoscut că odată modernizat acest tronson se așteaptă la o explozie a turismului în zonă.
În această vară, a avut loc o licitație pentru modernizarea și asfaltarea întregului tronson din județul Vâlcea, dar. deși depunerea ofertelor s-a încheiat la 11 iunie 2024, analiza acestora încă nu s-a finalizat nici până acum.
Finanțarea prin programul Anghel Saligny pentru tronsonul din Vâlcea al DJ 703 H se ridică la 119 milioane lei.