Eurolines: Spania și Italia, primele destinații pentru care autocarul a pierdut lupta cu avionul

Eurolines: Spania și Italia, primele destinații pentru care autocarul a pierdut lupta cu avionul

Sursa foto: RBLS

Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 27 oct 2015

Piața transporturilor internaționale de persoane cu autocarul a scăzut succesiv în ultimii 2-3 ani din cauza concurenței făcute de zborurile low cost, iar cele mai afectate destinații sunt Spania și Italia, a declarat, pentru Profit.ro, Dragoș Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, care spune că a renunțat să mai opereze curse cu autocarul către cele două țări.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Noi am crescut anul trecut cu 16%, iar acum suntem la plus 4%, dar asta s-a întâmplat deschizând noi rute. Piața scade, însă, de vreo 2-3 ani, în special în zona Spania și Italia, care erau în top cu ceva timp în urmă. Noi nu mai suntem acolo și de aceea creștem. Am deschis anul acesta rute în Marea Britanie și Scandinavia, dar suntem puternici pe Germania", a spus omul de afaceri. Eurolines mai vinde bilete de autocar către Spania și Italia doar pentru curse operate de alte companii partenere.

El estimează că, în acest an, Eurolines va depăși 130.000 de pasageri și va atinge 11 milioane de euro cifră de afaceri doar din transportul internațional rutier de persoane. Întregul grup deținut de Dragoș Anastasiu, cu afaceri în principal în turism și transporturi, a încheiat anul 2014 cu vânzări de 90 de milioane de euro, iar pentru acest an mizează pe o creștere cu 18%. Cea mai importantă firmă din grup, Touring Europabus, cu obiect de activitate turismul, a avut anul trecut un rulaj de 67 de milioane de euro.

Peste 90% dintre clienții Eurolines sunt români care se duc la muncă în străinătate sau rudele acestora, care merg să îi viziteze. "Noi măturăm multe orașe, în diverse țări, iar acesta este un avantaj. Apoi avem posibilitatea să luăm mai mult bagaj, iar profilul este: muncitorul român din străinătate sau micul om de afaceri, cel care mai merge să-și cumpere mașini, etc", a adăugat Anastasiu.

Eurolines are și o altă categorie de clienți - turiștii care merg în city break cu autocarul. Aceștia preferă Budapesta, Praga sau Berlin și sunt, în general, din zona de vest a țării.

Pentru a face față concureței făcute de avioane, firmele de transport rutier de persoane încearcă să vină cu diverse facilități.

"Noi am introdus autocare noi care au mai multe facilități, printre care wi fi. Vom aduce tablete la bord și încercăm să concurăm transportul cu avionul. Nu le dăm mâncare pasagerilor, dar avem mașini de unde își pot cumpăra ei", a mai spus Anastasiu.

Grupul Eurolines a fost fondat în urmă cu 20 de ani de Dragoș Anastasiu și a transportat până acum peste 3 milioane de pasageri. Cel mai mare concurent pe piața românească este Atlassib.

viewscnt
Afla mai multe despre
eurolines
romani
autocar
strainatate