De astăzi, Ford Focus intră oficial în paginile istoriei. Marca americană a produs ultimul exemplar al modelului compact în 15 noiembrie la uzina germană de la Saarlouis. Ford Focus nu va primi o generație nouă și nici nu va avea un înlocuitor direct în segment.
Sfârșitul producției lui Ford Focus a fost anunțat în 2022, în contextul în care Ovalul Albastru și-a propus să se concentreze mai mult pe modele electrice, în special SUV-uri și crossovere.
Totodată, la uzina Ford de la Saarlouis nu mai este produsă nicio altă mașină în acest moment. Viitorul fabricii este sub semnul întrebării, deoarece Ford a scos la vânzare fabrica, însă nu a găsit până acum un proprietar nou.
Dispariția lui Ford Focus vine la 2 ani după sfârșitul producției lui Fiesta. Cele două modele au dominat vânzările mărcii de-a lungul deceniilor, iar eliminarea lor a schimbat drastic poziția mărcii pe piața europeană. În 2015, Ford era a doua cea mai mare marcă auto pe piața din Europa, însă brand-ul american a căzut pe locul 12 în 2024 și a pierdut jumătate din cota de piață pe care o avea acum 10 ani, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.
Prima generație Ford Focus a fost lansată în 1998, ca înlocuitor direct pentru vechiul Escort.
Modelul a devenit rapid foarte popular în Europa și a câștigat și premiul Mașina Anului în Europa, în 1999. Un facelift a urmat în 2001 înainte ca Focus să primească o generație nouă în 2004. A doua generație Ford Focus a fost produsă până în 2010 și a primit un facelift în 2008.
Cea de-a 3-a generație a fost fabricată între 2010 și 2018, cu un facelift lansat în 2014. A 4-a și ultima generație a apărut în 2018 și a primit ultimul facelift în 2022.
De-a lungul celor 27 de ani de producție, Ford Focus a fost vândut în peste 12 milioane de exemplare la nivel mondial.
Ford Focus va avea, totuși, un succesor indirect. Acesta va fi un SUV de dimensiuni compacte care urmează să fie lansat în 2027.
Material realizat în parteneriat cu automarket.ro













