Flight Refund: Pasagerii afectați de grevele companiilor aeriene nu pot cere despăgubiri

Flight Refund: Pasagerii afectați de grevele companiilor aeriene nu pot cere despăgubiri
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 iul 2018

Grevele care perturbă activitatea companiilor aviatice nu reprezintă evenimente în urma cărora se pot cere despăgubiri, potrivit legislației europene, a anunțat joi site-ul Flight Refund.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”În egală măsură, nu se pot acorda compensații în cazul vremii nefavorabile, tulburărilor politice sau atentatelor teroriste. În schimb, se pot obține despăgubiri dacă zborul înregistrează întârzieri de cel puțin trei ore, cursa este anulată sau compania aeriană refuză îmbarcarea pasagerului”, se arată în comunicat.

Directorul general al Flight Refund, Anikó Bolyó, a atras atenția că liniile aeriene trebuie să asigure cazare călătorilor afectați, scrie News.ro.

FOTO Salonul Auto din Detroit se va muta în luna iunie, pentru a readuce mărcile auto la eveniment CITEȘTE ȘI FOTO Salonul Auto din Detroit se va muta în luna iunie, pentru a readuce mărcile auto la eveniment

“Chiar dacă nu pot primi compensații în urma unei greve, companiile aeriene trebuie să asigure călătorilor cazare peste noapte, hrană, să ofere alternative pentru zborul anulat sau întârziat și să răscumpere valoare biletului. Vedem un Interes crescut al pasagerilor pentru posibilitățile de obținere a compensațiilor în această perioadă. Este un semn că eforturile noastre de a populariza drepturile de care beneficiază aceștia dau roade. În special în România vedem un interes crescut pentru serviciile oferite de firma noastră”, a declarat Anikó Bolyó.

Site-ul Flight Refund a anunțat că a înregistrat o creștere cu 30% a numărului vizitatorilor în 25 și 26 iulie, ca urmare cel mai probabil a veștilor privind anularea unor curse ale unui operator low-cost.

Potrivit Regulamentului European 261/2004, pasagerii sunt îndreptățiți să primească din partea companiei aeriene o compensație de până la 600 de euro pentru zborurile anulate, cu întârzieri mai mari de trei ore sau dacă li s-a refuzat îmbarcarea.

România se află pe locul al patrulea în Europa Centrală și de Est la anularea sau întârzierea zborurilor, arată un studiu al companiei Flight Refund. Anul trecut în România s-au înregistrat 782 de incidente care au condus la circumstanțe neplăcute pentru pasageri, din totalul de 203.403 zboruri comerciale. Polonia ocupă primul loc în acest top, relevă datele Flight Refund.

”În 2017, din 217.875 zboruri înregistrate, 2.128 de zboruri, aproximativ 0,9% din total, au avut întârzieri sau au fost anulate. A doua poziție a clasamentului este ocupată de Ungaria, cu 835 de zboruri cu probleme, adică 0,7% din cele 116.624. Următorul loc în top îi revine Cehiei, cu 1246 de zboruri anulate sau întârziate, 0,5% din totalul celor 249.457 de curse înregistrate. În 2017 slovacii au înregistrat doar 28 de curse anulate sau întârziate, doar 0,2% din cele 12.248 curse înregistrate reprezentând incidente”, se arată în comunicat.

viewscnt
Afla mai multe despre
flight refund
pasageri
despagubiri